پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۰

تقدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان رضوی به عنوان بیمارستان بدون دخانیات

همزمان با هفته ملی بدون دخانیات، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان فوق تخصصی رضوی به پاس خدمات و فعالیت‌هایش در راستای توسعه فرهنگ بیمارستان بدون دخانیات تقدیر کرد. 

به گزارش آستان نیوز، در اولین گردهمایی روز جهانی بدون دخانیات در بیمارستان رضوی که در آستانه روز جهانی دخانیات و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد، از دکتر محسن محور مدیرعامل این بیمارستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 
در بخشی از متن این لوح تقدیر که به امضای دکتر حمیدرضا قربان‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی رسیده، آمده است:
«آینده روشن این سرزمین و آرامش‌خاطر نسل فردای آن، مدیون تلاش‌هایی است که در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه صورت می‌پذیرد. بدینوسیله از زحمات جنابعالی و سایر همکاران محترم در زمینه "توسعه فرهنگ بیمارستان بدون دخانیات" که حاکی از مدیریت عالمانه و دلسوزانه شما است و منجر به کسب نشان بیمارستان بدون دخانیات شده است، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید». 
 

اقدامات بیمارستان از سال 1398
بیمارستان رضوی از خردادماه 1398 اقدامات لازم را در راستای کسب گواهی‌نامه بیمارستان بدون دخانیات، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به ویژه استانداردهای اعتباربخشی ملی در این حوزه آغاز کرد و در این مسیر 9 گام اجرایی مصوب جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات منطبق با شیوه‌نامه این وزارتخانه را پشت سر گذاشت. 
ممنوعیت استعمال دخانیات توسط کارکنان، بیماران و مراجعان در تمامی قسمت‌های داخل و خارج ساختمان‌های این بیمارستان، تهیه و نصب تابلوهای ممنوعیت استعمال دخانیات در نقاط مناسب از جمله درب‌های ورودی اماکن بیمارستان، تهیه و توزیع محتواهای آموزشی به منظور ارتقای سطح آگاهی برای عموم مراجعان اعم از بیماران، همراهان و کارکنان در قالب‌های مختلف همچون پوستر، بروشور و تیزر، از جمله این اقدامات به شمار می‌رود. 
امضای تعهدنامه کتبی مبنی بر عدم دریافت حمایت‌های مادی و معنوی از تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان محصولات دخانی توسط مدیرعامل بیمارستان رضوی مطابق با دستورالعمل بیمارستان بدون دخانیات، از دیگر اقدامات در راستای کسب این گواهینامه بوده است.
علاوه‌براین، می‌توان به اقداماتی نظیر ارتقای سلامت محیط و اماکن پیرامون بیمارستان به محیط عاری از دخانیات، برگزاری نشست هماهنگی‌های برون‌سازمانی بیمارستان بدون دخانیات، ارائه برنامه‌های ترک سیگار برای کارکنان سیگاری در راستای ایجاد محیط کاری سالم و اجرای برنامه‌های تشویقی برای آن‌ها و همچنین هماهنگی با سازمان‌های بالادستی برای معرفی نهاد حمایتی به مددجویان ترک دخانیات و ارتقای مهارت تیم درمان در این حوزه اشاره کرد. 
 

فعالیت کلینیک ترک دخانیات
در راستای فراهم کردن تسهیلات خدمات ترک دخانیات در بیمارستان رضوی نیز در آبان ماه 1399، کلینیک «ترک دخانیات» با حضور پزشک عمومی و روانپزشک در این بیمارستان افتتاح شد.
بیمارستان رضوی علاوه‌بر ارائه خدمات ویژه در کلینیک ترک دخانیات به عموم مراجعان، در تلاش است بیماران بستری شده در این بیمارستان که مصرف‌کننده دخانیات هستند را با کمک پرستاران خود شناسایی و ضمن ارائه آموزش‌های لازم به این کلینیک معرفی کند. 
بدین‌ترتیب، بیمارستان رضوی به عنوان یک بیمارستان‌ ارتقادهنده سلامت(HPH)، از مردادماه 1400 گواهی‌نامه بیمارستان بدون دخانیات را به کارنامه خود اضافه کرد و در سه سال متوالی گذشته توانسته این گواهی‌نامه را با پیاده‌سازی دستورالعمل‌های مربوطه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه بر طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌های کارشناسان تمدید کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی