پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:  
۱۴۰۳-۰۳-۱۰

شکرگذاری و عبادت خدا باعث آرامش انسان می‌شود

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شکرگذاری در برابر نعمت‌ها زمینه جلب رحمت الهی را فراهم می‌کند. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی‌فر در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این آستان مقدس برگزار شد، گفت: همه انسان‌ها در این دنیا دوست دارند از نعمت‌های الهی مانند منزل و شغل مناسب، سلامتی، فرزند صالح و .... برخوردار باشند که البته داشتن این نعمت‌ها ایرادی ندارد ولی باید مراقب باشیم سرگم شدن به آنها موجب غفلت ما از یاد خدا نشود. 
وی تصریح کرد: یکی از بهترین روش‌ها برای دوام نعمت‌های الهی به جا آوردن شکر آن است و شکر نعمت به این معنا است که از آن برای معصیت خدا استفاده نکنیم. به عنوان مثال داشتن ثروت فراوان ما را در ورطه گناه عُجب و تکبر و اسراف و تبذیر نیندازد. 
این کارشناس دینی افزود: اگر انسان نعمت‌های الهی را در راه معصیت خدا استفاده کند خداوند نیز در اثر این ناسپاسی این نعمت‌ها را از او می‌گیرد. هنگامی که خداوند نعمت فراوانی در اختیار ما قرار می‌دهد باید مراقب باشیم که دچار طغیان نشویم و از آن نعمت‌ها در راهی که خداوند به ما دستور داده است استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه نعمت تنها به معنای نعمت‌های مادی و پول و ثروت نیستند، ابراز کرد: بلکه برخی از نعمت‌ها معنوی هستند مانند نعمت ولایت اهل بیت(ع) که بالاترین ارزش و بالاترین نعمت محسوب می‌شود. 
حجت‌الاسلام اسلامی‌فر ادامه داد: انسان‌های دنیا پرست فکر می‌کنند با پول و ثروت به آرامش می‌رسند، در صورتی که قرآن کریم تنها راه رسیدن به آرامش در زندگی را ذکر و یاد خداوند عنوان کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که باعث افزایش روحیه شکرگذاری در انسان‌ها می‌شود، توجه به نعمت‌های الهی است. متاسفانه ما در زندگی بیشتر به نداشته‌های خود توجه می‌کنیم و به همین خاطر از داشته‌های خود غافل می‌شویم و همین امر باعث ایجاد روحیه ناامیدی و افسردگی در ما می‌شود. 
سخنران حرم رضوی ابراز کرد: خداوند هیچ نیازی به شکرگذاری و عبادت ما ندارد ولی شکرگذاری و عبادت خدا باعث آرامش انسان می‌شود و انسان که اشرف مخلوقات است در مدت کوتاهی که در این دنیا زندگی می‌کند باید در جهت رسیدن به هدف و غایت خلقت که عبودیت و بندگی خدا است تلاش کند و در برابر همه نعمت‌های الهی شکرگذار باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی