پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۰۹

برگزاري آيين افتتاحيه چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين‌المللي «اوقات فراغت»

آيين افتتاحيه چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين‌المللي «اوقات فراغت» با حضور انديشمندان، صاحب‌نظران و مسئولان حوزه علوم ورزشي و دريافت 150 مقاله در مشهد برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، چهارمين همايش ملي و سومين همايش بين‌المللي «اوقات فراغت» توسط دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) و با همكاري كميته ملي المپيك، پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي، اداره كل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه تربيت مدرس با حضور دست‌اندركاران و مسئولان حوزه‌هاي علمي و تخصصي تربيت بدني و علوم ورزشي در سالن همايش‌هاي شهيد سليماني واحد خواهران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزار شد.
 

فعالیتهای ماندگار شهيد رئيسي در اميد آفريني 
رئيس كميته ملي المپيك ايران و عضو شوراي عالي ورزش، در اين مراسم ضمن عرض تسليت به مناسب شهادت شهيد رئيسي و هيئت همراه گفت: عروج رئيس جمهور و هيئت همراه، ضايعه تلخي براي ملت ايران بود و تلخي آن سال‌هاي سال باقي خواهد ماند.
محمود خسروي‌وفا، با بيان اينكه كه شهيد رئيسي در بخش‌هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، اميد آفريني و ... فعاليت‌هاي ماندگاري داشت، عنوان كرد: شهيد رئيسي نسبت به ورزش و ورزشكاران توجه ويژه‌اي داشت، به طوري كه شهيد جمهور در مدت سه سال تصدي رياست جمهوري سه نشست با ورزشكاران داشت و پس از 14 سال توقف جلسات شوراي ورزش در زمان شهيد رئيسي اين شورا احيا شد.
وی در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اوقات فراغت محدود به بازه زماني خاصي نمي باشد، گفت: برخي تصور مي‌كنند كه اوقات فراغت منحصر به زمان خاصي مثل تعطيلات تابستان است، در حالي كه در طول روز و سال با برنامه‌ريزي صحيح مي‌توان در جهت حفظ سلامت جامعه و پر كردن اوقات فراغت اقدامات هدف‌مندي را انجام داد.
 

اوقات فراغت يكي از موضوعات مهم در حوزه سبك زندگي سالم است
رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در اين مراسم با اشار به تأكيدات شهيد رئيسي به حوزه ورزش تربيتي، خاطرنشان كرد: شهيد رئيسي از سال 1397 و در زمان تصدي مسئوليت به عنوان توليت آستان قدس رضوي، كميته ورزش تربيتي را با حضور اساتيد، ورزشكاران و صاحب نظران اين حوزه راه‌اندازي كرد و معتقد بود كه ورزش تربيتي بايد در دو ساحت «ورزش تربيتي سلامت محور» و «ورزش تربيتي- اخلاق محور» دنبال شود.
به گفته دكتر مرتضي رجوعي، ورزش تربيتي- سلامت محور از باب تعالي جنس و ورزش تربيتي- اخلاق محور از باب تعالي روح و تقوا مورد توجه است.
وی با اشاره به تاريخچه برگزاري همايش ملي- بين المللي اوقات فراغت، گفت: يكي از موضوعات مهم در حوزه سبك زندگي سالم، نحوه گذران اوقات فراغت است، زيرا انجام فعاليت ‌هاي سالم در زمان فراغت، مي‌تواند به حفظ سلامتي بدن و ذهن، افزايش انرژي، كاهش استرس و اضطراب، بهبود خلاقيت و تمركز و ارتقاي روابط اجتماعي كمك كند. در نتيجه، افزايش كيفيت زندگي در بلند مدت مي ‌تواند بهبود سلامت و رفاه عمومي را براي اقشار مختلف جامعه به همراه داشته باشد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر رويكرد آستان قدس رضوي بر اساس سياست‌هاي ابلاغي توليت اين آستان قدس رضوي ترويج سبك زندگي است و توسعه ورزش پهلواني و ورزش همگاني از اين حيث داراي اهميت است.
وي اذعان كرد: دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع) به عنوان بازوي علمي و پژوهشي آستان قدس رضوي وظيفه خود مي‌داند تا تبيين ابعاد مختلف ورزش تربيتي را در جامعه توسعه و گسترش دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی