پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) مطرح كرد:
۱۴۰۳-۰۳-۱۰

ارتباط صنعت با دانشگاه؛ رويكرد جديد دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) گفت: بورسيه صنعتي فرصتي است كه براي نخستين بار در دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) فراهم آمده تا ارتباط صنعت با دانشگاه استمرار يابد.

به گزارش آستان‌نيوز، دكتر مرتضي رجوعي، در همايش آشنايي با بورسيه صنعتي که با همكاري مجموعه پارت لاستيك در دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: بورسيه صنعتي يكي از جديدترين و كاربردي‌ترين موضوعاتي است كه دانشجويان را با ظرفيت‌ هاي مجموعه پارت لاستيك آشنا مي‌كند.

وي گفت: دانشگاه بين‌‌المللي امام رضا(ع) چندين طرح را براي ارتباط وسيع‌‌تر با صنعت طراحي كرده است كه در حال اجراست. يكي از مهم‌ترين اين طرح‌ها طرح «كار در عرصه» است كه با هدف حضور دانشجويان دانشگاه امام رضا(ع) در محيط‌هاي كاري طراحي و در حال اجراست.
دكتر رجوعي خاطر نشان كرد: اولويت اين دانشگاه، استخدام و بكارگيري دانش‌آموختگان دانشگاه و به ويژه افرادي است كه در دوره دانشجويي خود، سابقه فعاليت در بخش‌هاي مختلف دانشگاه را دارند و در واقع با طرح كار در عرصه به نوعي زمينه كار براي دانشجويان فراهم مي‌آيد.
وي افزود: در طرح كار در عرصه، دانشجويان پس از بررسي اوليه صلاحيت‌‌هاي مورد نياز به صنايع و شركت‌‌هاي آستان قدس رضوي معرفي و به مدت 6 ماه در محيط ‌هاي كاري حضور پيدا مي‌كنند كه پس از طي اين دوره، در صورت كسب امتيازات لازم، گواهي طي دوره كار در عرصه براي دانشجو صادر خواهد شد.
رجوعي ادامه داد: در همين راستا حدود 50 دانشجوي امام رضا(ع) در قالب طرح كار در عرصه در مجموعه ‌هاي اقتصادي و فرهنگي اين مجموعه اعم از شركت‌هاي صنايع غذايي رضوي، بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي، شركت فاوا رضوي و... مشغول به كار شدند.
وي دومين طرح را دستيار فناوري ذكر كرد و افزود: در اين طرح دانشجويان كارشناسي ارشد و دكترا از طريق ارتباط با پارك علم و فناوري استان خراسان رضوي معرفي شده و در شركت ‌هاي دانش بنيان به صورت آزمايشي مشغول به كار شدند و ضمن دريافت حقوق ماهانه، در صورت رضايت شركت‌ها از كار آنان، اين همكاري تداوم خواهد داشت. خوشبختانه دانشگاه امام رضا(ع) در كنار دانشگاه فردوسي مشهد بيشترين پذيرش دانشجو را در طرح دستيار فناوري داشته است.
رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع)، تصريح كرد: مهندس يزدان ‌بخش از پايه‌گذاران توليد و صنعت در كشور است كه دانشجويان بسياري را در حوزه صنعت تربيت كرده و همكاري ما با مجموعه پارت لاستيك و شركت مانو پارت (مركز نوآوري و شتاب‌دهي) مي‌تواند فصل جديدي در حوزه توليد و صنعت باشد.
وی در ادامه با بيان اينكه اين دانشگاه تاكنون 400 دانشجوي داخلي و 60 دانشجوي خارجي را بورسيه تحصيلي كرده است، گفت: بورسيه صنعت براي نخستين بار است كه در رشته‌هاي مهندسي و غيرمهندسي همچون حسابداري و مديريت در اين دانشگاه رقم خورده است.
رجوعي خاطر نشان كرد: دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در حوزه پژوهش توسعه يافته است و مراكز تحقيقاتي، آزمايشگاهي و نوآوري، در حوزه‌هاي هوش مصنوعي، فناوري و سلامت، داده‌هاي كلان و بلاكچين و... در همين راستا فعال است.

 
هدايت پايان‌نامه‌ها در حوزه صنعت
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) نيز در اين همايش به برنامه‌هاي تحولي دانشگاه در حوزه صنعت اشاره كرد و گفت: هدف اصلي توليد و توسعه علم نافع، تاكيد بر زمينه‌هاي مهارتي است كه در همين راستا راهبردهايي در اين دانشگاه تعريف شده است.
دكتر صادقي بجستاني ادامه داد: امروز توانمندسازي مهارتي دانشجويان در حين تحصيل را در دستور كار داريم تا در خصوص بورس صنعتي بتوانيم به اين مهم دست يابيم.
وي ضمن اعلام آمادگي هدايت پايان‌نامه‌ها در حوزه صنعت، گفت: طرح اصلي كار در عرصه، انديشمندان صنعتي و طرح بورس صنعتي را در دست اجرا داريم. در واقع بورس صنعتي در دو بخش بورسيه نوورودها و بورسيه در حال تحصيل مطرح است.
صادقي بجستاني تصريح كرد: اين بورسيه اهدافي همچون تربيت سرمايه انساني، هدايت اين  سرمايه و كاهش خروج نخبگان از كشور را دنبال مي‌كند كه با تعامل بين دانشگاه و صنعت محقق خواهد شد.
مدير عامل مركز نوآوري شتابدهي گروه پارت لاستيك (مانو پارت) نيز در ادامه اين همايش با اشاره به اين نكته كه دنيا دنياي آينده‌سازان است و اتفاقاتي كه در آينده قرار است رقم بخورد را ما بايد اجرايي كنيم، گفت: پنجاه سال از تاسيس اين مركز مي‌گذرد. در اين مركز ۴ حوزه استراتژيك اعم از صنعت خوردو، فناوري پزشكي رباتيك و هوش مصنوعي و محيط زيست  فعال است.
مهندس جوادي با بيان اينكه، گروه صنعتي پارت لاستيك سعي كرده در حوزه ارتباط صنعت با دانشگاه اولين باشد، ادامه داد: در حوزه ارتباط صنعت با دانشگاه، باشگاه (كمپ) كارورزي حرفه‌اي تحت عنوان «مانو كمپ» در حال اجراست.
وی افزود: در اين كمپ رزومه دانشجويان دريافت مي‌شود و طي دوره سه تا ۵ ماهه مشاوره، شركت‌كنندگان انتخاب مي كنند كه در اين صنعت بمانند يا خير. در واقع يك سوم از شركت‌كنندگان بعد از مشاوره جذب اين مركز مي‌شوند.
در پايان اين مراسم، حكم ‌بورسيه سه تن از دانشجويان رشته برق كه موفق شدند در سال گذشته امتياز بورسيه شركت پارت لاستيك را دريافت كنند، به آنان اعطا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی