پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۱

عزاداری و ذکر مصیبت زائران عرب زبان در سوگ شهدای راه خدمت 

زائران عرب زبان حرم مطهر رضوی با برپایی مراسم عزاداری در سوگ شهدای راه خدمت یاد و نام آنها را گرامی داشتند. 

به گزارش آستان نیوز، به همت مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه گرامیداشت یاد و خاطره خادم‌الرضا(ع)، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای راه خدمت با حضور خیل عزاداران عرب زبان در صحن غدیر حرم مطهر حضرت رضا(ع)برگزار شد. 
این مراسم با قرائت سوره مبارکه "یس" توسط اُسامه کربلایی قاری و موذن حرم مطهر امام حسین(ع) آغاز شد و زائران عرب نیز با قرائت این سوره مبارکه ثواب آن را به روح بلند و ملکوتی شهدای خدمت و در راس آنها شهید آیت‌الله رئیسی هدیه کردند.
در این مراسم زائران عرب زبان حرم مطهر رضوی قرائت دعای پرفیض کمیل و همچنین مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت مداح نام آشنا و دلسوخته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) "نزّار قطری" در سوگ شهادت این شهدای والامقام بهره‌مند شدند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد ذوالفقاری مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در حاشیه این مراسم باشکوه گفت: شهدای راه خدمت مفاهیم عمیقی همچون عشق به وطن و هم نوعان، دستگیری از محرومان، خدمت‌رسانی به مردم، ایثار و از خود گذشتگی و ... را به عینیت در آورده و به این مفاهیم جان تازه‌ای بخشیدند.
وی با اشاره به تشییع میلیونی پیکر پاک رئیس جمهوری شهید که با رأی میلیونی  مردم به روی کار آمده بود، اظهار کرد: این تشییع باشکوه در واقع قدرشناسی مردم ایران و ادای احترام به رئیس جمهور شهید و هیئت همراه ایشان و تجدید عهدی با آرمان‌های انقلاب اسلامی بود. 
مدیر زائران غیر ایرانی خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی و با شکوه ملت ایران در تشییع شهید جمهور و هیئت همراه بار دیگر لرزه‌ای سهمگین بر جان دشمنان نظام و انقلاب انداخت. 
وی اذعان کرد: بزرگداشت شهدای خدمت به معنای تکریم همه زیبایی‌های انسانی و دینی و ادای دین به ساحت ملکوتی آن شهدای بزرگوار است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی