پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۲

بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن الحجج(ع)

همزمان با بیست و سوم ماه ذی القعده، سالروز شهادت ثامن الحجج(ع)، حرم مطهر رضوی غرق در ماتم و عزای شهادت امام رضا(ع) شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در آستانه این غم جانسوز، خادمان آستان قدس رضوی با نصب پرچم‌ها و کتیبه‌های سیاه در ایوان‌ها، رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر، فضایی حزن‌انگیز و معنوی را برای زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج(ع)کردند.

دو کتیبه بزرگ با مضامین "آمدم بر در گهت با چشم گریان یا رضا" و "زآستان رضایم خدا جدا نکند/ منو جدایی از این آستان خدا نکند" نیز بر ایوان طلای صحن‌های آزادی و انقلاب نصب شده که حال و هوای غم و اندوه زائران را دوچندان کرده است.

در این میان، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با چشمانی اشکبار و دلی اندوهگین، به سوگ امام رضا(ع) نشسته و با قرائت قرآن، دعا و مرثیه‌خوانی، به این امام همام متوسل شده‌اند.

همچنین در شب و روز شهادت امام رضا(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار و زائران با حضور در این مراسم، ارادت و عشق خود را به ساحت مقدس امام رضا(ع) ابراز می‌دارند.

حرم مطهر رضوی در این ایام میزبان خیل عظیم زائرانی است که از سراسر ایران و جهان برای عرض تسلیت و ادای احترام به امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کرده‌اند.

این عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در حرم مطهر، با امام رضا(ع) راز و نیاز کرده و از ایشان طلب مغفرت و هدایت می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی