پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۲

دیدار فرهیختگان و فعالان قرآنی افغانستان با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی

جمعی از فرهیختگان و فعالان قرآنی کشور افغانستان با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گوکردند.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در این دیدار که روز گذشته برگزار شد، به راهبردهای اصلی این معاونت اشاره کرد.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی ما این است که در جای جای دنیا به محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خدمت کنیم و شرایط زیارتی سهل و آسان را برای آنان فراهم کنیم. در واقع امکانات ما محدود و انتطارات فراوان است و برای رسیدن به این مهم باید همه با هم قدم برداریم.
معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شرکت‌هایی شکل گیرد و صندوقی با کمک مردم و خیران تشکیل شود تا بتوانیم زیارتی آسان، ارزان و سهل را برای زائران و محیان اهل بیت(ع) در جای جای دنیا فراهم آوریم.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و در سال جاری نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس رضوی با هدف برنامه ریزی برای تسهیل زیارت و 
حل مشکلات زائران بین الملل انجام شد.
حجت‌الاسلام  فقیه اسفندیاری تصریح کرد: در حال حاضر زائران پاکستانی‌ها بیشترین زائرانی هستند که به بارگاه منور رضوی مشرف می شوند و  عموما نیز کم برخوردار هستند لذا طرحی پیشنهاد شد تا زائران کشور پاکستان با کمترین هزینه به زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مشرف شوند .
وی همچنین با اشاره به آمادگی معرفی دانشجویان نخبه کشور افغانستان به دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع)، گفت: دانشجویان نخبه کشور افغانستان می توانند از شرایط بورسیه این دودانشگاه استفاده کرده و تحصیلات ند و منشا خیر و برکت بوده و در احیا امر اهل بیت(ع) قدم بردارند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در استان خراسان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: ما نسبت به برادران خود در کشور دوست و همسایه افغانستان احساس نزدیکی و دوستی می‌کنیم و این احساس برای همه اتباع و دوستداران اهل بیت(ع) وجود دارد .
وی ادامه داد:  آیه ۹۶ سوره مریم خبر از یک سنت الهی می‌دهد و خداوند به ما مسیری را نشان می‌دهد که نتیجه آن محبوبیت در بین مردم است .
حجت‌الاسلام باقری افزود: امام راحل(ره) زندانی و نفی بلد می‌شود اما محبوب دلها می‌شود، شهید سلیمانی نیز همین گونه است خداوند پرچم سلیمانی را در همه عالم برافراشت، این سنت الهی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی