پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۳

افتخارآفرینی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در مسابقات دانش‌آموزی قرآن کریم

چهل و دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن کریم به مرحله استانی رسیده است، در حالی که امسال نیز دانش آموزان فعال قرآنی مدارس امام رضا(ع) در رشته‌های مختلف این مرحله خوش درخشیدند و برگزیدگان مرحله نهایی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.   

به گزارش آستان نیوز، مثل هر سال دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) واحد چناران یکی از واحدهای افتخارآفرین مدارس امام رضا(ع) در مسابقات دانش آموزی قرآن کریم است. 
امسال نیز از واحد11 دانش آموزان محمد شاهباز در حفظ ۱۰جزء با رتبه ممتاز ، ابوالفضل اکرمی در تفسیر با رتبه ممتاز، محمد خوش‌اندام در حفظ جزء30 با رتبه ممتاز، سیدصالح علوی مقدم حفظ ۵ جزء با رتبه ممتاز، امیرحسین عبداللهی در مداحی با رتبه عالی، علیرضا صفرپور در مداحی با رتبه عالی، علیرضا عابدحقیقی در صحیفه سجادیه با رتبه عالی، محمدجواد قائن نژاد در قرائت تحقیق با رتبه عالی، محمدحسین لعل در قرائت تحقیق با رتبه عالی، امیرعلی حجتی راد در قرائت ترتیل با رتبه عالی و جواد قلی زاده در نهج‌البلاغه با رتبه عالی معرفی شدند. 
همچنین از واحد15 دبیرستان امام رضای چناران، دانش آموزان محمدعرفان حسین پور با رتبه عالی، محمدمهدی حسنی راد و عرفان مقدمی با رتبه ممتاز در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب امتیاز شدند که عرفان مقدمی به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرد. علاوه بر این، محمد جلالی در رشته تفسیر با امتیاز ممتاز، حمیدرضا دیبا در صحیفه سجادیه با رتبه ممتاز، امیرعلی باقری در نهج البلاغه با رتبه ممتاز و محمد چنان‌سر در رشته احکام با رتبه عالی از مسابقات مرحله استانی سربلند بیرون آمدند. 
از متوسطه پسرانه امام رضا(ع) واحد3 نیز سیدطاها عباسی حسینی در رشته حفظ‌کل و سجاد علیزاده در رشته قرائت تحقیق حائز رتبه‌های ممتاز و راه‌یابی به مرحله نهایی مسابقات شدند. همچنین مهدی گردویی در رشته قرائت تحقیق با رتبه عالی و جواد عباس‌پور در رشته حفظ جزء30 با رتبه چهارم شناخته شدند. 
گروه 11 نفره دانش آموزان؛ حسین خیام زاده، ابوالفضل جاودانی، مهدی عابدی، رجبی، حسین خسروی، ارجمندی، سیدحسین موسوی، محمدحسین صاحبی، امیرعلی شیرزاد کرامت پور و یاسین علیزاده از ابتدایی پسرانه امام رضا(ع) واحد8 توانستند با موفقیت مقام اول استانی رشته هم‌خوانی، تواشیح و مدیحه‌سراییِ مسابقات پسران دانش آموز ابتدایی را از آنِ خود کنند. به‌علاوه، کسب رتبه دوم استانی رشته قرائت تحقیق توسط سیدمحمدمهدی نظری از دیگر افتخارات کسب شده به نام دانش آموزان این آموزشگاه بود.  
6 تن از دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان امام رضا(ع) واحد10؛ علی ارجمندی، سعید بلخی فر، سهیل رضایی، امیرحسین قربانی، علی نادر پور و یاسین وزیری به ترتیب در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، تفسیر، تفسیر، صحیفه سجادیه و انشای نماز به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کردند.
زهرا طالبی و ریحانه پاینده، دو دانش آموز پایه دهم دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد1 هم به ترتیب در رشته‌های ترتیل و قرائت تحقیق، رتبه چهارم را به دست آوردند.

3 دانش آموز دبیرستان امام رضا(ع) واحد12؛ آرنیکا محمودی در رشته قرائت تحقیق با کسب رتبه عالی، کیمیا رضایی در رشته انشای نماز با کسب رتبه ممتاز و  مریم شاهی در رشته حفظ 5جزء  با تصاحب مقام اول، در شمار برگزیدگان مرحله  استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی خراسان رضوی جای گرفتند.

از متوسطه پسرانه امام رضا(ع) واحد3 نیز سیدطاها عباسی حسینی در رشته حفظ‌کل و سجاد علیزاده در رشته قرائت تحقیق حائز رتبه‌های ممتاز و راه‌یابی به مرحله نهایی مسابقات شدند. همچنین مهدی گردویی در رشته قرائت تحقیق با رتبه عالی و جواد عباس‌پور در رشته حفظ جزء30 با رتبه چهارم شناخته شدند. 

همچنین آیلین گنجعلی دانش آموز متوسطه امام رضا(ع) واحد6 در رشته قرائت تحقیق از مرحله استانی، رتبه عالی کسب کرد. زهرا طالبی و ریحانه پاینده، دو دانش آموز پایه دهم دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد1 هم به ترتیب در رشته‌های ترتیل و قرائت تحقیق، رتبه چهارم را به‌دست آوردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی