پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۳

مازندران مجری اجرای هشت طرح فرهنگی در راستای نشر فرهنگ رضوی

معاون امور خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی مازندران از برگزاری و اجرای هشت طرح فرهنگی آموزشی در راستای نشر فرهنگ امام رضایی در این استان خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از مازندران؛ محمدرضا مسلمی در حاشیه نشست اعضای برگزاری جشنواره فرهنگی هنری قصه‌گویی و نقاشی رضوانه گفت: این جشنواره از سوی واحد آموزش معاونت خادمیاری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر با هدف فعالیت‌های تربیتی و به منظور کشف، رشد، شکوفایی و افزایش سطح آگاهی کودکان مخاطب از سیره رضوی برگزار می‌شود.
 معاون امور خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی مازندران افزود: در نشستی که مجموعه آموزش کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران با مجموعه مدیران دانشگاه آزاد واحد قائمشهر برگزار شد موضوع برگزاری جشنواره قصه‌گویی و نقاشی مطرح و مقرر شد در ۲۳ خردادماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر برگزار شود.
مسلمی گفت: این طرح به صورت آزمایشی در سطح دبیرستان‌های سما شهرستان اجرا می‌شود و تاکنون بیش از ۱۱۳ نقاشی از سوی کودکان به دبیرخانه ارسال شده که از بین این تعداد اثر هشت اثر برگزیده از سوی داوران به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.
مسلمی به دیگر فعالیت‌های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: این معاونت هشت طرح آموزشی فرهنگی هنری را شامل «جشنواره علمی شمس» با هدف شناسایی اساتید، نخبگان و کارشناسان توانمند، متخصص و متعهد با استفاده از توان و ظرفیت افراد متخصص در خدمت‌رسانی به جامعه و آحاد مردم به ویژه محرومین استفاده خواهد شد.
وی افزود: این طرح با هدف ترویج رویکردهای علمی سیره حضرت امام رضا (ع)، طرح جهاد تبین و دانش بنیان که با هدف روشنگری و روشن بینی اجتماعی، ابهام‌زدایی و رفع شبهات، حضور موثر در عرصه جنگ نرم، شفافیت در حکمرانی اسلامی و شناسایی سيره رضوی با توليدات فکری و آثار هنری کودکان در زمينه سيره رضوی و در راستای توسعه مهارت‌های خلاقانه، توسعه فرهنگ کتابخوانی، تحليل بصری و تجسم عينی از سيره رضوی در کودکان فعالیت خواهد کرد. 
مسلمی از دیگر طرح‌های گروه آموزش امور خادمیاری را در مناسبت چهارشنبه‌های امام رضایی به نام «سلطان سرزمین مهر» عنوان کرد و گفت: در این طرح تولید محتوای آموزشی غیر حضوری به همراه معرفی شبکه خادمیاری در سطح 41 کانون فعال خدمت رضوی در استان مازندران اجرایی شده و ادامه خواهد داشت. 
او به طرح مادران ارزش آفرین اشاره کرد و گفت: برپایه تعالیم اسلام با استفاده از نظریه‌پردازی  و پرکردن خلأهای نظری در این فضا با بهره‌گیری از ده‌ها نظریه و الگوی مترقی در زمینه زن و محورهای ارزش آفرین با هدف کارآفرینی، تحکیم خانواده، فرزندآوری، پرورش کودک مهدوی  تاریخ و تمدن‌سازی با الگوی ارزش و تشخص زنانه و ... در مرحله اجرا قرار دارد. 
وی خاطر نشان کرد: دیگر طرح این بخش طرح «معین الضعفا» با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی با استراتژی تلفیق کسب و کارهای متوسط و کوچک، تدوین طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق عدالت اقتصادی را پیگیر هستیم. 
مسلمی در ادامه به تشریح طرح خیریه آموزشی میرکا پرداخت و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی در بین جامعه هدف تلاش خواهند کرد با  ایجاد فضای مناسب برای آموزش، تعلیم و تربیت و کمک به برقراری عدالت آموزشی شبکه سازی جامعه نخبگانی تخصصی توانمندسازی اجتماعی و بهره برداری از ظرفیت‌های تخصصی و تربیت فارغ التحصیلان خردورز، آزاداندیش و خلاق، با اعتماد به نفس علمی و ملی بالا، افزایش سطح تعلق و تعهد دانشجویان به کشور محقق شود. 
وی گفت: در جشنواره علمی ابوالاحرار بناست گسترش و احیای ارزش‌های علمی جهان اسلام با شناسایی و شبکه سازی نخبگان علمی یکپارچه سازی جامعه علمی و مدیریت دانش در جهان اسلام به کمک ظرفیت پیاده روی اربعین با تشکیل اتحادیه‌های علمی جهانی اربعین و فراخوان احرار عالم در فضای علمی را با هدف وحدت علمی بین ادیان الهی ایجاد مرکز علمی تبادلات علمی بین المللی در جهان اسلام محقق شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

پیوند مردم را با ائمه اطهار(ع) پس از محرم و صفر حفظ کنیم
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت حفظ پیوند با ائمه اطهار(ع) در طول سال گفت: حفظ پیوند با امام حسین(ع) و امام رضا(…

تلویزیون اینترنتی