پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) بیان کرد
۱۴۰۳-۰۳-۱۳

تأكيد شهيد رئيسي به كادرسازي و تربيت نيروهاي متخصص و متعهد در دانشگاه امام رضا(ع)

رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) گفت: فراهم‌سازي زيرساخت‌هاي مناسب جهت حضور دانشجويان و اساتيد كشورهاي مختلف و كادرسازي و تربيت نيروهاي متخصص براي نظام اسلامي و جهان اسلام به ويژه كشورهاي حوزه مقاومت مورد تأكيد شهيد رئيسي بود.

به گزارش آستان‌نیوز، دكتر مرتضي رجوعي در نشست نخبگاني «روايت تحول» كه با رويكرد تبيين خدمات شهيد جمهور آيت‌الله رئيسي در حوزه علمي و دانشگاهي و با حضور دكتر جميله سادات علم‌الهدي، همسر شهيد جمهور و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي و فرهيختگان ملي، نخبگان، اساتيد و دانشجويان در دانشگاه فردوسي برگزار شد، عنوان كرد: شهيد رئيسي ضمن توصيه به حضور فعال و جريان‌سازي در كشورهاي اسلامي، تربيت نيروي انساني متخصص و متعهد براي كشورهاي حوزه مقاومت را مورد تأكيد قرار مي داد.
 

كسب مرجعيت علمي مشهدالرضا(ع) در جهان اسلام
وي با بيان اينكه دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در دوران حيات خود مرهون و وام دار نگاه هاي بلند شهيد آيت‌الله رئيسي است، خاطرنشان كرد: مهم ترين شعار و رويكردي كه در عرصه علمي، شهيد رئيسي دنبال مي‌كرد، كسب مرجعيت علمي مشهد‌الرضا (ع) در جهان اسلام بود.
وي خاطرنشان كرد: آيت‌الله رئيسي تأكيد داشت كه عالم آل الله(ص) بودن حضرت رضا(ع) در درجه اول و حضور و مراجعه نخبگان و اساتيد مبرز علمي به واسطه مضجع شريف حضرت رضا(ع) اين ظرفيت را دارد تا مشهدالرضا(ع) به عنوان مرجعيت علمي جهان اسلام شناخته شود.
اين مقام مسئول، حضور ميليوني زائران در بارگاه منور رضوي را يادآور شد و گفت: از نگاه شهيد رئيسي، اولويت اول زائراني كه از اقصي نقاط جهان به آستان ملكوتي حضرت رضا (ع) مشرف مي‌شوند، زيارت است. اما در صورت برنامه‌ريزي مناسب، مي‌توان زمينه بهره‌مندي دانشمندان، خردمندان و فرهيختگان از علم حضرت رضا(ع) را نيز فراهم آورد.
وي افزود: شهيد رئيسي ايشان اعتقاد داشت با محوريت آستان قدس رضوي بايد تمام ظرفيت‌هاي علمي در مشهد مقدس مانند دانشگاه فردوسي، دانشگاه علوم پزشكي، حوزه علميه خراسان و ساير مجموعه‌هاي علمي در كنار هم، هم‌افزا عمل كنند و مشهد الرضا(ع) به عنوان مرجعيت علمي در در حوزه علوم اسلامي و سيره و سنت حضرت رضا(ع) شناخته شود.
وي با اشاره به تفاهم‌نامه‌هاي منعقد شده در دوران تصدي مسئوليت شهيد رئيسي به عنوان توليت آستان قدس رضوي با مجموعه‌هاي علمي و دانشگاهي مختلف، عنوان كرد: آيت‌الله رئيسي تأكيد داشت تا نيازهاي مسئله محور آستان قدس رضوي در درجه اول با رويكرد علمي حل شود و در درجه دوم در حوزه‌هاي خاص به توليد علم و مرجعيت علمي محقق شود.
 

مديريت شهيد رئيسي مبتني بر پيوست علمي و فرهنگي بود
به گفته اين استاد دانشگاه، شهيد رئيسي تأكيد ويژه داشت تا همه برنامه‌ها و اقدامات در جغرافياي آستان قدس رضوي داراي پيوست علمي و فرهنگي باشد و اين خط مشي در مدت حضور شهيد رئيسي در قوه قضائيه و دولت نيز به وضوح قابل مشاهده بود و شاهد بوديم كه آيت‌الله رئيسي در مدت دوران تصدي مسئوليت در آستان قدس رضوي، قوه قضائيه و قوه مجريه در وهله اول برنامه تحولي مدون كردند و از همه خواستند حول اين برنامه تحولي اقدامات صورت گيرد.
 

توسعه مفهوم خدمت ذيل نام مبارك حضرت رضا(ع)
دكتر رجوعي در ادامه توسعه مفهوم خدمت به مردم ذيل نام مبارك امام رضا(ع) را يكي ديگر از رويكردهاي تحول‌خواهي شهيد رئيسي در مجموعه آستان قدس رضوي به ويژه در حوزه علمي و حضور نخبگان برشمرد و توضيح داد: آيت‌الله رئيسي معتقد بودند «خادم امام رضا(ع) كساني نيستند كه با لباس مخصوص و چوب پر در حرم امام هستند و خدمت نيز حضور در آن مكان و مخدوم نيز فقط مكان مقدس نيست بلكه هركسي را كه در هر كجاي ايران نه، بلكه در هركجاي جهان بخواهد در هر زمينه‌اي خدمتي به امام رضا(ع) انجام دهد، وصف خادم امام رضا(ع) را براي او انتخاب كنيم.»
رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع) با اشاره به منشور هفت‌گانه ابلاغي مقام معظم رهبري به آيت‌الله رئيسي به عنوان توليت آستان قدس رضوي و رسيدگي ويژه به محرومان و مستضعفان، گفت: شهيد رئيسي دانشگاه را مأمور كرد تا ضمن حمايت از دانشجويان كم برخودار و محروم، دانشجويان نخبه علمي ايراني و غير ايراني نيز بورسيه تحصيلي شوند و در سال 1397 در كنار بورسيه دانشجويان نخبه كم بخوردار ايراني، 60 دانشجوي كم برخوردار افغانستاني نيز بورسيه شدند و با حمايت شهيد رئيسي آيين‌ نامه تخفيف شهريه به دانشجويان كم‌برخوردار و حائز رتبه‌هاي ممتاز علمي و قرآني و... در سال ۹۷ كليد خورد.
 

حضور فعال دانشگاه در عرصه بين‌المللي يكي از مطالبات آيت‌الله رئيسي بود
به گفته رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع)، حضور فعال دانشگاه در عرصه بين المللي، يكي از مطالبات آيت‌الله رئيسي به عنوان رئيس هیئت امنا و توليت آستان قدس رضوي بود و با حمايت‌هاي معنوي كه در اين خصوص انجام شد، دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) از حيث تعداد دانشجوي خارجي در زمره پنج دانشگاه اول كشور قرار گرفت و ميزبان دانشجوياني از حدود 10 كشور مختلف به ويژه حوزه مقاومت بوديم.
وي توسعه شبكه اعتاب مقدسه جهان اسلام كه در حال حاضر دبيرخانه آن در آستان قدس رضوي داير است و كمك به اعتاب مقدسه در جهت علمي كردن رويكردهاي مديريتي اعتاب شريفه را دو رويكرد ابداعي شهيد رئيسي در حوزه بين الملل معرفي كرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی