پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۳-۱۵

مردم در منظومه فکری امام خمینی(ره) جایگاه ویژه‌ای دارند

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مردم در منظومه فکری امام خمینی(ره) جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارند.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در ویژه برنامه بزرگداشت قیام پانزده خرداد که شامگاه سه‌شنبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین نقش مردم در حکومت اسلامی پرداخت. 

 

وی در این خصوص عنوان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام پیشتاز و ممتاز در دنیا مطرح است و این نظام بر اساس یک انقلاب مردمی تشکیل شده بنابراین مردم نقش مهمی در حکومت دارند. 

سخنران حرم رضوی تصریح کرد: خداوند برای هدایت بشر پیامبرانی را فرستاده که از بین آنها پنج پیامبر داری شریعت هستند. دین این پنج پیامبر واحد است ولی شریعت آنها با هم تفاوت دارد. محتوای دین را خدا فرستاده است و پیامبران الهی نیز وظیفه دارند این محتوا را برای مردم تبیین کنند. 

وی افزود: در تشکیل یک نظام دینی مردم بسیار مهم هستند. انبیا آمده‌اند تا مردم را هدایت کنند و نگاه آنها به مردم نگاهی پدرانه و دلسوزانه است. انبیاء الهی در واقع مردم را با استفاده از سه سرمایه مهمی که خداوند در اختیار آنها گذاشته است به راه راست هدایت می‌کنند. 

این کارشناس دینی ابراز کرد: این سه سرمایه مهم که خداوند به انسان‌ها داده طبق آیات قرآن کریم عبارت از فطرت، قلب و عقل است که استفاده درست از این سرمایه‌های خدادادی در کنار بهره‌مندی از هدایت انبیا و اولیاء الهی موجب سعادت انسان می‌شود. 

وی با بیان اینکه دشمن ستیزی یکی از عناصر مهم دین مبین اسلام است، اظهار کرد: دین مبین اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان از جمله چگونگی مبارزه با دشمنان برنامه دارد و موضع گیری امام خمینی(ع) در برابر دشمن بر اساس دستورات و معارف قرآن بوده است. 

گفتنی است؛ قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه سرایی توسط عباس واعظی، پخش کلیپ یادبود امام راحل(ره) و قرائت دعای توسل و مرثیه‌سرایی توسط حاج سعید حدادیان از دیگر برنامه‌های شام پانزده خرداد در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی