پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۳-۰۳-۱۶

کتاب «المبدا و المعاد» برای سومین بار تجدید چاپ شد

 به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «المبدا و المعاد» برای سومین بار به زبان عربی تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در کتاب «المبدأ و المعاد» که با موضوع اسلام و فلسفه نوشته شده، مصحح رویکردی ویژه به دو فن مستقل به نام «مبدأ و معاد» دارد. ولی در رویکرد نخست، به امور عامه و خاصه فلسفه نظر دارد و در دومین رویکرد که از نخستین رویکرد مفصل‌تر است، به گونه‌ای ویژه به مسئله معاد می‌پردازد.
در رویکرد نخست بیان می‌شود که مرحوم سبزواری و کسانی چون آقامیرزا ابوالحسن جلوه، بیشتر به حاشیه‌نگاری و توضیح و تبیین و کمتر به تنفیذ مطالب پرداخته‌اند و در رویکرد دوم، مصحح از کتاب «الاسفار و الشواهد الربوبیه »وام گرفته و پس از استخراج حواشی سبزواری، آن‌ها را به فراخور احوال به متن افزوده است تا مرجعی سرشار از مستندات قابل تأمل برای پژوهشگران ارجمند فراهم آورد.
محمد بن ابراهیم بن قوام شیرازی کار تالیف این اثر را بر عهده داشته و هادی رستگار مقدم این کتاب را تصحیح کرده است.
شایان ذکر است، کتاب «المبدا و المعاد» در شمارگان 200 جلد و در قطع وزیری به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی