پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۷

مهرهای متبرک حرم امام رضا (ع)؛ از خاک تربت سیدالشهدا (ع) تا پیشانی زائران

 در کارگاهی منحصر به فرد در حرم مطهر امام‌رضا (ع)، سالانه حدود ۵۰۰ هزار مهر نماز تولید و ترمیم می‌شود. این مهرها که از خاک تربت سیدالشهدا (ع) تهیه شده‌اند، زینت‌بخش پیشانی زائران قامت بسته به نماز جماعت در صحن و سرای ملکوتی امام رئوف می‌شوند.

محمد شبان، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار داشت: این معاونت، برای تسهیل در امر نماز زائران، در قالب یک کارگاه، اقدام به تولید و توزیع مهر نماز در حرم مطهر می‌کند و علاوه بر این کی دیگر از وظایف افراد شاغل در این مجموعه، جمع آوری مهرهای شکسته و بلااستفاده و ترمیم آن‌ هاست.
وی اضافه کرد: مهرهای تولیدی جدید این کارگاه، مبترک به خاک تربت سیدالشهدا (ع) است و به دلیل اینکه سجده بر خاک تربت امام حسین (ع) فضیلت و ثواب بیشتری دارد، مهره‌های حرم مطهر رضوی را با خاک تربت سید الشهدا(ع) ترکیب کردیم.
معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی افزود: روزانه حدود ۵۰ نماز جماعت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و خیل عظیمی از زائران از این مهرهای متبرک برای اقامه نماز خود استفاده می‌کنند.
شبان در خصوص اهمیت استفاده از مهرهای تربت امام حسین(ع) در نماز بیان داشت: یکی از برکات و آثار تسبیح با تربت امام حسین (ع) که مورد تأکید اهل بیت (ع) نیز بوده است، زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) و مظلومیت ایشان است که اثر تربیتی و معنوی عمیقی در انسان می‌گذارد و روح حماسه حسینی را در وجود او زنده نگه می‌دارد.
معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در پایان گفت: امیدواریم با توزیع این مهرهای متبرک، زائران ارجمند بتوانند با خضوع و خشوع بیشتر، در حرم مطهر امام رضا (ع) به نماز و راز و نیاز با خداوند متعال بپردازند.
لازم به ذکر است؛ زائران می‌توانند مهرهای نماز حرم مطهر را از جامهری‌های صحن‌ها و رواق‌های حرم تهیه نمایند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی