پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۱۸

اقامه عزای هیئت‌های مذهبی به یاد شهدای خدمت در روز شهادت ابن الرضا(ع)

در سالروز شهادت مظلومانه ابن الرضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع) هیئت‌های مذهبی با تشرف به حرم مطهر رضوی به یاد شهدای خدمت و به نیابت از آنها به عزاداری، به ذکر مصیبت و سینه زنی به مناسبت شهادت امام جواد(ع) پرداختند.

به گزارش آستان نیوز، در سالروز شهادت یگانه فرزند امام رضا(ع)، حضرت جوادالائمه(ع) حرم مطهر رضوی میزبان خیل عزادارانی بود که از میدان شهدا در قالب دسته‌ها و هئیت‌های عزا گریه کنان و بر سر و سینه زنان برای عرض تسلیت این مصیبت جانسوز به محضر صاحب عزای این ماتم یعنی مولا علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

در این مراسم خیل عزاداران در حالی که اشک ماتم بر دیده و زمزمه "یا جوادالائمه(ع)" بر لب و پرچم‌ها و علم‌های مزین به نام مبارک آن حضرت را در دست داشتند، مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند.

 عزاداری و عرض ارادت این گروه از زائران در بدو ورود به آستان آسمانی حضرت رضا(ع) شور و حال و هوای دیگری گرفت و هر عزاداری می‌خواست با اشک دیده و اندوه بر چهره نشسته اوج غم و ماتم خود در این مصیبت عظمی را به محضر مولا و سرور خود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نشان دهد.

گفتنی است؛ این مراسم با عزاداری و ذکر مصیبت مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) در عزای حضرت جوادالائمه(ع) و ذکر توسل به دامان پر مهر و با سخاوت این امام بزرگوار به پایان رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی