پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دکتر علی اکبر صالحی:
۱۴۰۳-۰۲-۲۵

معارف رضوی گنجینه‌ای برای تحقق عدالت در جهان است

دکتر علی اکبر صالحی با تاکید بر ضرورت توجه به مفاهیم رضوی در تحقق حکومت اسلامی، آن را گنجینه‌ای ارزشمند برای تحقق عدالت در جهان امروز دانست.

دکتر علی اکبر صالحی در جریان برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در گفت وگو با آستان نیوز ضمن قدردانی از آستان قدس رضوی برای برگزاری این کنگره جهانی و ایجاد فضایی برای گردهمایی اندیشمندان جهان اسلام برای بازخوانی تعالیم رضوی گفت: مقالات ارزشمندی به این کنگره جهانی ارسال شده است که هر کدم از آن ها به عنوان یک پژوهش می تواند در مسیر فهم درست تعالیم رضوی در حوزه عدالت راهگشاباشد.
وی با بیان اینکه نخبگان و  دانشمندان سرشناسی از ادیان و مذاهب مختلف در این کنگره حضور داشتند، افزود: آستان قدس رضوی می تواند مجموعه آثار و مقالات ارائه شده و سخنرانی و نشست‌های تخصصی را در مجموعه ای منتشر کند تا گنجینه ارزشمندی از میراث رضوی که حاصل این کنگره است؛ فراهم شود.
دکتر صالحی با تاکید بر اینکه گنجینه معارف رضوی به خصوص در بحث عدالت متاسفانه همواره مغفول واقع شده است، تصریح کرد: اگر آثار رسیده به این کنگره در معرض مخاطبان عمومی قرار گیرد بیان کننده میراثی ارزشمندی خواهد بود که ما از حضرت رضا (ع) در دسترس داریم. متاسفانه تاکنون تعالیم رضوی مغفول مانده اما اکنون که فرصتی پیش آمده که اندیشمندان به پژوهش در آن حوزه پرداخته اند فرصتی مغتنم است که به گوش جهانیان برسد و برای استفاده همگان در قالب های مختلف در معرض مخاطبان عمومی قرار گیرد.
وزیر خارجه اسبق کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه خود ‌می‌دانم از آستان قدس رضوی  و همه دست اندرکارانی که در برپایی این کنگره فاخر نقش داشتند تشکر کنم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی