پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان :
۱۴۰۳-۰۲-۲۵

کنگره جهانی حضرت رضا(ع)؛ فرصتی برای خنثی سازی چالش غرب/  غرب در عدالت اجتماعی زمین گیر شده است

عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان گفت: کنگره جهانی حضرت رضا(ع)، فرصتی برای خنثی سازی چالش غرب که دستاوردش تبعیض و بی‌عدالتی در جهان است را ایجاد می کند.

به گزارش آستان‌نیوز، الهه نوری غلامی‌زاده با بیان این موضوع افزود: کنگره جهانی امام رضا(ع) از طریق استخراج متون ناب اسلامی و ارائه پژوهش هایی در خصوص تعالیم رضوی در خصوص عدالت می تواند چالش غرب را خنثی کند. 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دنیا نسبت به نحوه اجرای عدالت توسط غرب شکایت دارد و آن را عین تبعیض می داند، خاطرنشان کرد: ما باید از مفاهیم اسلامی نسخه درست برابری و مساوات را به افکار عمومی دنیا عرضه کنیم.
نوری غلامی‌زاده خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین نماد بی عدالتی در دنیای امروز، است، این بی عدالتی و نسل کشی نشان دهنده کارنامه غرب بوده و باید ملت‌های جهان نسبت به آن آگاه باشند. کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با ارائه نسخه کامل عدالتخواهی در جهان این مساله را نمایان خواهد کرد که غرب در  بخش عدالت اجتماعی زمین گیر شده است.
عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان، همچنین در ادامه یادآور شد: در عصر انفجار اطلاعات، نیاز بشر به دانستن در بخش های مختلف توسط غربی‌ها تامین می‌شود و آنها تلاش می کنند تمدن‌های ریشه‌دار را حذف کنند و فرهنگ غربی خود را بر جهان غالب کنند.
نوری غلامی زاده افزود: در کنگره جهانی حضرت رضا (ع) گفتمانی از عدالت به جهانیان عرضه می شود که در برابر سیل اطلاعات غلط و گمراه کننده موجود که توسط غرب منتشر شده، مقابله کند.
وی اقتصاد را مهمترین آوردگاه عدالت دانست و گفت: نگاه امام‌رضا(ع) در حوزه اقتصاد، عدالت و همچنین حفظ کرامت انسانی ویژه است از همین رو باید به جهانیان معرفی شود.
 شایان ذکر است؛ کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی