پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۲۲

برگزاری سومین نشست «تذهیب و کتاب‌آرایی ایرانی» در کتابخانه و موزه ملی ملک

سومین نشست «تذهیب و کتاب‌آرایی ایرانی» با سخنرانی چند نفر از صاحب‌نظران این حوزه در کتابخانه و موزه ملی ملک، (موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران ) برگزار میشود.

به گزارش آستان نیوز، در ادامه برنامه های کتابخانه و موزه ملی ملک به بهانه ثبت جهانی هنر تذهیب، سومین نشست تذهیب و کتاب‌آرایی ایرانی، چهارشنبه 23 خرداد ماه، از ساعت 15 در این مجموعه در پایتخت برپا خواهد شد.

 

در این نشست، سیدمحمد بهشتی با موضوع «تذهیب، مفصل در جهان کتاب‌آرایی»، حمیدرضا قلیچ‌خانی با موضوع «رسالات کهن، به مثابه منابع دست اول کتاب‌آرایی» و رامین مرآتی با موضوع «شاخصه‌های تذهیب در ادوار مختلف تاریخی»، سخنرانی خواهند کرد.

 

کتابخانه و موزه ملی ملک، برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های متعددی را در این مجموعه با هدف معرفی هرچه بیشتر وجوه گوناگون هنر تذهیب به مخاطبان و علاقه مندان از ایام دهه کرامت آغاز شد که این نشست از جمله این برنامه ها به شمار می‌رود. 

 

اهل علم و هنر برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با بخش آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک با شماره تماس 021667266130 (داخلی 132) تماس بگیرند.

  

همچنین در حال حاضر دو نمایشگاه «به لاجورد و به زر» (تذهیب به روایت آثار کهن) و «به روزگار اکنون» (منتخب آثار هنرمندان تذهیب‌گر معاصر) در کتابخانه و موزه ملی ملک پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

گفتنی است؛ این مجموعه توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی وقف بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، خیابان سی تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» میزبان اهل هنر و تاریخ است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی