پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توصیه كارشناس امور تربيتي و خانواده:
۱۴۰۳-۰۳-۲۲

مديريت روان در گرو یک تا سه ساعت فعالیت جسمی

یک كارشناس امور تربيتي و خانواده گفت: هر يك ساعت فعاليت جسمي تا سه ساعت براي فرد، مديريت روان مانند تمركز و نشاط نسبي به دنبال خواهد داشت و كار جسمي، ذهن افراد را باز می‌كند.

به گزارش آستان‌نیوز، دكتر سعيد عزيزي در همايش «راهكارهاي افزايش هوش هيجاني» كه به همت معاونت فرهنگي و دانشجويي دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) ويژه اعضاي هيئت علمي، اساتيد مدعو و كاركنان دانشگاه در سالن شهيد فخري‌زاده برگزار شد، گفت: يكي از عناصری كه در طبیعت وجود دارد و كالري اضافي را به حداقل می‌رساند و كودك را به آرامش می‌رساند، خاك است، از همین رو سعی كنيد فرزندان از سنين کودکی با خاك ارتباط داشته باشند.

 

وي با اشاره به آسيب عدم مسئوليت‌پذيري فرزندان در داخل خانه، گفت: مادران فعال يا كمال‌گرا، در اختيار قراردادن پول زياد، پدران بي مسئوليت و عدم تاوان از جمله فعاليت‌ها و اموري است كه باعث شده نسل فعلي مسئوليت‌پذير نباشند.

 

وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي جسمي پايدار كه هيجانات را كنترل مي‌كند، يكي از نيازهاي اساسي فرزندان به ويژه در سنين پايين است، بيان كرد: متأسفانه امروزه به خاطر انرژي كودكان يا كالري انباشته شده به خاطر زندگي آپارتماني، به فرزندان برچسب بيش فعالي مي‌ زنیم.

 

اين كارشناس امور تربيتي، با بيان اينكه همه افراد دو سن دارند يك سن شناسنامه‌اي و ديگري سن عقلي يا همان IQ، ادامه داد: سن شناسنامه ‌اي بر‌اي همه به يك سرعت مي‌گذرد و فرد درگذر آن دخالتي ندارد اما سن عقلي با توجه به فاكتورهايي چون ژن، محيط، تغذيه، خانواده و تعليم و تربيت اجتماعي مي‌تواند بيشتر يا كمتر از سن شناسنامه‌‌اي باشد.

 

اين استاد دانشگاه با اشاره به IQ بالاي نسل‌هاي جديد، عنوان كرد: اولين تفاوت نسل قديم با نسل جديد كه از آن به عنوان نسل Z ياد مي‌شود، هوش عقلي بالاي اين نسل است به گونه‌اي که بچه‌هاي 2 ساله نسل جديد از نظر درك و فهم برابر با بچه 7 ساله نسل قبل است.

 

دكتر عزيزي، كنجكاوي بالا، ريسك‌پذيري شديد و قانون‌گريزي را سه نشانه اصلي IQ در افراد معرفي كرد و گفت: خوشبختانه در نسل جديدIQ به شدت افزايش پيدا كرده است اما EQ آن‌ها كاهش يافته است و مهم‌ترين تفاوت نسل قبل با نسل جديد اين است كه در نسل قبل EQ بالاتر از IQ بود.

 

اين مشاور و كارشناس سبك زندگي EQ را قدرت كنترل و مديريت هيجانات، عواطف و احساسات خود و ديگران كه به رفتارهاي اجتماعي بر مي‌گردد، تعريف كرد و افزود: IQ در افراد ژنتيكي است اما EQ اكتسابي است، از اين رو نياز است تا خانواده‌ها تلاش كنند تا EQ و IQ افراد به نسبت هم، رشد كنند.

 

به گفته دكتر عزيزي يكي از چالش‌هاي نسل جديد اعتقادي است، زيرا نسل قبل نقل‌گرا بود اما نسل جديد عقل‌گرا و تجربه محور شده است و هر سخني را به راحتي نمي‌پذيرد.

 

وي با اشاره به مهارت‌ها و روش‌هايي كه باعث افزايش هوش هيجاني در فرزندان مي‌شود، توضيح داد: تقويت فرهنگ گذشت، انجام فعاليت‌هاي جسمي پايدار كه هيجانات را كنترل كند و مسئوليت‌پذيري در منزل برخي از مهارت‌هايي است كه باعث مي‌شود هوش هيجاني تقويت شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی