پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر کرد
۱۴۰۳-۰۳-۲۲

«راه واژه‌ها» کتابی بدیع برای نوجوانان و جوانان

«راه واژه‌ها» اثری بدیع و بی‌نظیر با بیانی روان و جذاب ویژه نوجوانان و جوانان است که به تازگی از سوی مؤسسه‌ جوانان آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش آستان‌نیوز، هدف از انتشار این این کتاب، آشنایی کاربردی با اصطلاحات عرفانی و سلوکی به کار رفته در آثار بزرگان عرفان و اخلاق است.

 

ماجرای کتاب راه‌واژه‌ها، ماجرای جست وجوست، جست وجو برای فهمیدنِ معنا و کاربرد واژه‌هایی که در متن‌ها و کتاب‌های اخلاقی و عرفانی، زیاد دیده می‌شوند، مثل اخلاص، مراقبه، خوف و رجا، عزلت، رفق و مدارا و... .

 

نتیجه‌ این کاوش در متون دینی معتبر، پس از بازنویسی و روان‌سازی به قلمِ دهه‌هشتادی‌ها، در قالب سلسله نوشتارهایی منتشر شد که نوجوان‌ها و جوان‌های کنجکاوِ بسیاری در انواع بسترهای مجازی، طرفدارِ پر و پاقرص‌شان شدند... و آن نوشتارها پس از بازبینی نهایی، به کتابِ راه واژه‌ها تبدیل شد تا درک‌نکردنِ معنا و کاربردِ واژه‌های پیچیده‌ دنیای عرفان، دیگر مانع حرکت به سوی بی‌نهایت نشود.

 

کتاب «راه‌واژه‌ها» با ادبیاتِی کاملا خودمانی نوشته شده است، انگار یک دوست روبه‌رویتان نشسته ‌‌و چیزهایی را که با مطالعه و جست وجو یاد گرفته، برای شما هم توضیح می‌دهد.

 

گرافیک و صفحه‌آرایی جذاب این کتاب، خستگی مطالعه‌ را به یک موضوع بی‌معنی تبدیل کرده و کاربرد۴۰ واژه‌ کمی دشوار یا خیلی دشوار که درک‌شان برای مسافر سفر به سوی خدا لازم و ضروری‌ است، در راه‌واژه‌ها، شفاف‌سازی شده است به گونه‌ای که هم بفهمیم «قبض و بسط» یعنی چه و هم یاد بگیریم که موقع قبض، چه باید کرد.

 

شاید مهم‌ترین ویژگی «راه‌واژه‌ها» این باشد که گروه نویسندگان این کتاب، کسانی هستند که بهتر از همه می‌دانند نسل نو چه نیازی دارد و چه محتوایی برایش جذاب و به ‌دردبخور است، یعنی خودِ جوان‌های نسل نو.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی