پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۲۳

ارائه دوره‌هاي مهارتي كوتاه‌مدت براي دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع)

رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع)گفت: در قالب تفاهم‌نامه همكاري مشترك با دانشگاه جامع علمي- كاربردي استان، برگزاري دوره‌هاي مهارتي كوتاه مدت براي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) در دستور كار قرار  گرفت.

به گزارش آستان‌نیوز، دكتر مرتضي رجوعي در نشست با رئيس دانشگاه جامع علمي-كاربردي استان خراسان رضوي كه به منظور امضاي تفاهم‌نامه همكاري در خصوص ارتقاء سطح علمي و مهارتي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان برگزار شد، عنوان كرد: پيشنهاد مي‌شود بر اساس طرح «آباد» دوره‌هاي مهارتي تخصصي كوتاه مدت بر اساس نياز آستان قدس رضوي، دانشجويان و فارغ‌التحصيلان با همكاري دانشگاه جامع علمي- كاربردي استان خراسان ضوي برگزار شود.

وي ارائه تخصص‌هاي مهارتي و تخصصي در حوزه طرح و برنامه، فناوري اطلاعات و مديريت مالي و حسابرسي را جزو الويت‌هايي ذكر كرد كه نياز است دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) بر اساس نياز آستان قدس رضوي دوره‌هاي مهارتي لازم را در يك محيط واقعي كسب کنند.

دكتر محمدجواد سلجوقي، رئيس دانشگاه جامع علمي-كاربردي استان خراسان رضوي در اين جلسه با بيان اينكه سهم فارغ‌‌التحصيلان از مجموع جمعيت بيكار كشور حدود 42 درصد است و حدود هزار نفر از جمعيت بيكار كشور را فارغ ‌التحصيلان  دانشگاه‌ها به خود اختصاص داده است، گفت: در راستاي تحقق شعار سال و نيز با توجه به نشست مقام معظم رهبري با نخبگان و كارآفرينان كشور و دغدغه ايشان نسبت به فارغ التحصيلان بيكار و بدون مهارت، يك طرح جديد تحت عنوان «طرح آباد» (آموزش براي اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها) در سطح دانشگاه جامع علمي-كاربردي طراحي و به تازگي به تاييد هيئت دولت رسيد.

وي افزود: براساس «طرح آباد»، دانش‌آموختگان و دانشجويان دانشگاه‌ها با گذراندن يك يا دو دوره كوتاه مدت مهارتي تخصصي در محيط كار واقعي، مي‌توانند توانمندي لازم را براي ورود به بازار كار كسب كنند.
دكتر سلجوقي با بيان اينكه دانشگاه علمي كاربردي دانشگاهي مهارتي است كه هدف آن تربيت تكنسين براي مراكز خدماتي، صنعتي، كشاورزي و حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: اشتغال فارغ‌التحصيلان به صورت ويژه مورد توجه رئيس جمهور شهيد بود و اخيراً طرح آباد به تاييد هيئت وزيران دولت رسيده است.

رئيس دانشگاه جامع علمي-كاربردي استان خراسان رضوي با بيان اينكه دوره‌هاي اين دانشگاه به صورت كوتاه مدت، پودماني و آزاد تعريف شده است، توضيح داد: اين دوره‌‌ها براساس استانداردها و ضوابط مورد نظر دانشگاه و نياز بازار كار و جامعه، به منظور ايجاد يا ارتقاي سطح دانش، مهارت و بينش در مهارت‌ جو توسط واحدهاي مجري اعم از مراكز آموزش علمي-كاربردي و يا ساير مجريان واجد شرايط حوزه‌هاي شغلي، با مجوز دانشگاه طراحي و اجرا مي‌شود.

وي افزود: محدوديتي براي ثبت ‌نام در اين دوره‌ها از حيث الزام به دانشجویان دانش‌آموخته بودن در اين دانشگاه وجود ندارد و متناسب با سطح ورودي تعيين شده در برنامه درسي مصوب دوره مورد نظر از ديپلم تا دكتراي تخصصي، امكان شركت در آن براي علاقمندان فراهم خواهد بود.
شايان ذكر است، در پايان اين جلسه به منظور ارتقاء سطح علمي و مهارتي دانشجويان و فارغ التحصيلان و ساير مخاطبان با هدف كمك به اشتغال در استان خراسان رضوي و افزايش كارايي و حفظ سرمايه‌هاي ملي، تفاهم نامه همكاري به امضا دكتر محمدجواد سلجوقي، رئيس دانشگاه جامع علمي- كاربردي استان خراسان رضوي و دكتر مرتضي رجوعي، دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) رسيد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی