پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۲۴

فعالیت فرهنگی، رسالتی خطیر در عصر حاضر: از عمّار یاسر تا جهاد تبیین

نویسنده و پژوهشگر عرصه فرهنگ گفت: فعالان فرهنگی باید نحوه گفت وگو و برقراری ارتباط کلامی با نسل جوان و نوجوان را بیاموزند.

به گزارش آستان نیوز، دکتر نرجس شکوریان فرد در یک نشست تخصصی که به همت معاونت پشتیبانی اداره آموزش حرم مطهر رضوی در محل سالن اجتماعات رضوان اداره آموزش حرم مطهر رضوی واقع در مقبره شیخ محمد عارف برگزار شد، گفت: روایت شده که عمّار یاسر که یکی از یاران پیامبر (ص) بودند، از بین کار سخت و سخت‌تر، آن کاری که سخت‌تر بود را انتخاب می‌کرد و در کلام رهبر انقلاب نیز داریم که سخت‌ترین کار در عصر حاضر ارائه تعریفی شیرین از اسلام به نسل جوان است و شایسته است فعالان فرهنگی در این زمینه فعالیت داشته باشند.

 

ارائه تعریف شیرین از اسلام به نسل جوان

وی تصریح کرد: جامعه جوان امروز تشنه تعریفی شیرین از اسلام است و اگر کسی در این زمینه توانایی و مهارتی دارد، باید دست به کار شود و اگر هم مهارتی در این زمینه ندارد، باید مهارت گفت‌وگو و مهارت تبیین را بیاموزد.

 

 

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اوضاع نابسامان فرهنگی در بین برخی از اقشار جامعه بیان کرد: هرچند دشمن در به وجود آوردن این اوضاع نابسامان نقش بسزایی دارد ولی از دشمن انتظار دیگری نمی‌توان داشت، اما بخش اعظم این مشکلات از کم‌کاری ما فعالان فرهنگی است.

 

وی افزود: فعالان فرهنگی باید نحوه گفت و گو و برقرار کردن ارتباط کلامی با نسل جوان و نوجوان را بیاموزند و برای رسیدن به این مهارت علاوه بر تهذیب نفس و اخلاق خوش را هم فراموش نکنیم چرا که این دو عنصر، نقش مهمی در جذب نسل جوان دارد.

 

شکوریان فرد ابراز کرد: یکی از معضلاتی که امروز جامعه ما را درگیر خود کرده موضوع «حجاب» است. باید توجه داشت که تمایل جوانان به بی‌حجابی و انزجار از حجاب و پوشش اسلامی به یکباره در نسل جوان به وجود نمی‌آید بلکه این اقدام، نتیجه تاثیرگذاری دشمن بر اندیشه و تفکر فرد است.

 

جهاد تبیین راه مبارزه با بی‌حجابی

وی اضافه کرد: ما هم اگر بخواهیم این معضل را حل کنیم باید با جهاد تبیین اندیشه جوان و نوجوان را تغییر دهیم، در این صورت نه تنها مشکل حجاب او حل می‌شود بلکه بسیاری از اعتقادات دیگر او مانند نماز، روزه، پیروی از ولایت فقیه و ... نیز درست خواهد شد.

 

این استاد دانشگاه با استناد به سخنان رهبر انقلاب اظهار کرد: یکی دیگر از روش‌های مبارزه با بی‌حجابی، افشا کردن اهداف دشمن از اشاعه بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه، برای نسل جوان و نوجوان است. اگر آنها بدانند چه اهداف پلیدی پشت این کار است، قطعا آگاهانه حجاب را انتخاب خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی