پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۲۴

نهمین جشنواره «غذای سالم و ایمن»، در بیمارستان رضوی برگزار شد

به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا، نهمین جشنواره «غذای سالم و ایمن» در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، این جشنواره با شعار «غذای سالم و ایمن برای خانواده» با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی و جمعی از مدیران، پزشکان و کارکنان آن، پنجشنبه 24 خرداد 1403 در این بیمارستان اجرا شد.

سرپرست واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی در این خصوص اظهار کرد: نهمین جشنواره غذای سالم و ایمنِ این بیمارستان با شرکت حدود ۱۱۵ نفر با 125 نوع غذا در پنج سرفصل که شامل پنج نوع غذاي سالم و ايمن ايراني اعم از انواع پلوها، چلو خورشت، آش و سوپ، خوراك و سالاد بود، برپا شد. 
 
دکتر انسیه عرب‌عامری ادامه داد: با همکاری سه داور در حوزه تهیه غذای سالم و ایمن، غذاهای شرکت‌کنندگان جشنواره داوری و با توجه به تعداد سرفصل‌های جشنواره، پنج نفر به رتبه اول نایل و پنج نفر دیگر نیز رتبه دوم را ازآن خود کردند که  مورد تقدیر ویژه مدیریت بیمارستان قرار گرفتند.
 
وی با بیان این‌که از سایر شرکت‌کنندگان نیز به پاس همکاری‌شان در برگزاری این جشنواره تقدیر خواهد شد، افزود: در بخش پایانی این مراسم، دكتر محمد صفريان، متخصص تغذیه پيرامون ايمني غذا مطالبی را برای حاضران بیان کرد. 
 

ارتقای سطح سلامت و ایمنی مواد غذایی
دکتر عرب‌عامری با تأکید بر اهمیت ایمنی مواد غذایی خاطرنشان کرد: این امر، نقش مهمی در تضمین ایمن ماندن مواد غذایی در هر مرحله از زنجیره غذایی؛ از "تولید تا برداشت، فرآوری، ذخیره‌سازی"، "توزیع تا آماده‌سازی" و "مصرف" دارد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی ایمنی غذا با عنوان «ایمنی غذا: برای موارد غیرمنتظره آماده شوید» گفت: همزمان با این روز، پویش جهانی با شعار «ایمنی غذا، کسب و کار همه» نیز راه افتاده است. 

سرپرست واحد آموزش و ارتقاء سلامت بیمارستان رضوی افزود: در این راستا بیمارستان رضوی که بر مبحث ایمنی غذا در بیمارستان نیز نظارت بسیار دارد، نکات مهمی از جمله انطباق با استانداردهای جهانی غذا، استقرار سیستم‌های نظارتی مؤثر کنترل مواد غذایی، آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری، را در دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های داخلی خود مورد توجه خاص قرار داده است‌.

وی افزود: از دیگر نکاتی که در این دستورالعمل‌ها به طور ویژه دنبال می‌شود می‌توان به فراهم کردن دسترسی به آب سالم، تهیه مواد اولیه سالم و ایمن، تقویت استفاده از سیستم‌های مدیریت ایمنی مواد غذایی و ایجاد ظرفیت‌های انتخاب غذای سالم برای کارکنان و بیماران، اشاره کرد. 
دکتر عرب‌عامری ادامه داد: علاوه‌بر موارد مذکور، بیمارستان رضوی با هدف افزایش آگاهی جامعه و کارکنان خود در این زمینه و معرفی مصادیق و الگوهای برتر، اقدام به برگزاری نهمین دوره این جشنواره غذا کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی