پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

پژوهشگر حوزه فرهنگ :    
۱۴۰۳-۰۳-۲۷

مشارکت بالا در انتخابات، در گرو معرفی پیشرفت‌های کشور است 

پژوهشگر حوزه فرهنگ گفت: معرفی پیشرفت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی مشارکت حداکثری در انتخابات را به دنبال خواهد داشت. 

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر سهیل احمدی، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه فرهنگ در نشست تخصصی "انتخابات" با موضوع ضرورت مشارکت حداکثری که در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی(مدرسه پریزاد) برگزار شد، گفت: یکی از سوالات مطرح در مورد انتخابات این است که چرا ما در هر برهه‌ای از انتخابات با موضوعاتی چون مشارکت، کمرنگ بودن مشارکت و یا تشویق برای مشارکت حداکثری مواجه هستیم. 
 

مشارکت در انتخابات ربطی به مشکلات اقتصادی ندارد 
وی تصریح کرد: شاید گفته شود این موضوعات به خاطر وجود مشکلات اقتصادی است و در اثر این مشکلات برخی تصمیم می‌گیرند در انتخابات و تعیین آینده سیاسی کشور مشارکت نداشته باشند. 

این استاد دانشگاه افزود: حقیقت این است که عدم مشارکت مردم در انتخابات ربطی به اقتصاد کشور ندارد چرا که معمولا درصد بالایی از افرادی که در این رخداد سیاسی شرکت نمی‌کنند، افرادی متمول و ثروتمند هستند. 

وی عنوان کرد: عدم مشارکت اقشار گوناگون در انتخابات، نه به خاطر اوضاع نابسامان اقتصادی بلکه به خاطر عدم آگاهی مردم از پیشرفت‌هایی است که در بستر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، شکل گرفته است. 


احمدی ابراز کرد: متاسفانه در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی ضعیف هستیم و نمی‌توانیم دستاوردها و توانمندی‌های خود را به مردم دنیا معرفی کنیم. یکی از پیشرفت‌هایی که در بستر انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده، پیشرفت‌های علمی و فناوری بوده است. 
 

رابطه روایت پیشرفت‌ها و افزایش میزان مشارکت
وی عنوان کرد: تولید موشک‌های پیشرفته یکی از مصادیق پیشرفت علمی کشور است و از دیگر مصادیق پیشرفت علمی کشور تولید واکسن کرونا و همچنین کیت تشخیص کرونا بود. اگر این پیشرفت‌ها و نظیر آن به درستی برای مردم روایت شود، مشارکت در انتخابات نیز بالا می‌رود. 

این استاد دانشگاه ابراز کرد: روایت دیگری که برای مشارکت حداکثری باید برای مردم بیان شود، روایت پیشرفت‌های فرهنگی است. دشمن امروز وانمود می‌کند که جوانان و نوجوانان ایرانی دین گریز شده‌اند در صورتی که در اجتماعات مذهبی مانند شب‌های قدر و همچنین اعتکاف شاهد حضور چشمگیر آنها هستیم و این امر، نشان دهنده پیشرفت فرهنگی جامعه است.

 
بالا رفتن انتظار مردم از رئیس جمهور

وی در ادامه به پیشرفت‌های سیاسی کشور اشاره و اظهار کرد: امروز گفتمان سیاسی کشور به برکت شهادت شهید رئیسی با گذشته فرق کرده و کاندیداها می‌دانند که مردم کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنند که برای اداره کشور برنامه داشته باشد، متین و با وقار باشد و در کنار خردِ سیاسی، صداقت هم داشته باشد. 

احمدی با یبان اینکه شهید رئیسی انتظار مردم را از رئیس جمهور بالا برد، اظهار کرد:  همه ما باید با تبلیغات در فضای مجازی و کسانی که در این زمینه مهارت ندارند، با تبلیغات چهره به چهره تلاش کنیم ، فردی مانند شهید رئیسی برای ریاست جمهوری انتخاب شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی