پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۲۶

کرسی تلاوت رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

 کرسی تلاوت رضوی و آئین آغاز فعالیت‌های فرهنگی اربعین، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، همزمان با هشتمین روز از ماه ذی‌الحجه و سالروز حرکت امام حسین (ع) از مکه به سوی کوفه، محفل نورانی "کرسی تلاوت رضوی" و آیین آغاز فعالیت‌های فرهنگی اربعین سال 1403 در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور نمایندگانی از کشور عراق و همچنین قاریانمعروف کشور برگزار شد.

این مراسم معنوی که به همت اداره دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود، با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حج توسط "مجتبی فردفانی" قاری ممتاز از شیراز آغاز و نوای دلنشین و تلاوت استادانه ایشان، فضایی روحانی به این محفل بخشید.

در ادامه، "محمدجواد پناهی" قاری و موذن پیشکسوت و نام‌آشنای حرم مطهر رضوی، آیات پایانی سوره مبارکه انعام را با لحنی رسا و دلنشین قرائت و عطر خوش کلام ایشان در فضای حرم، طنین‌انداز شد.

حاضران در این محفل نورانی، سپس آیاتی از سوره مبارکه انبیاء را با نوای دلنشین "احمد البدری" قاری و موذن حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا  را استماع کردند که تلاوت استادانه وی، شور و شعف خاصی به این مراسم معنوی، بخشید.

در ادامه، "هادی اسفیدانی" از دیگر قاریان برجسته آستان قدس رضوی، آیاتی از سوره مبارکه نور را تلاوت کرد که لحن خوش او، فضایی ملکوتی به این محفل داد .

برگزاری این محفل نورانی و آغاز فعالیت‌های فرهنگی اربعین در حرم مطهر امام رضا (ع) نویدبخش ماههای پرفضیلت محرم و صفر، و آمادگی زائران و مجاوران برای استقبال از این ایام معنوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی