پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مطرح کرد:
۱۴۰۳-۰۳-۳۰

بهره‌مندی از ظرفیت موجود صنایع آستان قدس رضوی در طرح «بورسیه صنعتی»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، هدف از اجرای طرح «بورسیه صنعتی» را  بهره‌مندی از ظرفیت های موجود در صنایع آستان قدس رضوی دانست.


قاسم صادقی بجستانی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، یکی از اهداف اصلی این دانشگاه در معاونت پژوهش و فناوری در طرح تحول سه ساله دانشگاه از 1400 تا 1403 را تولید و توسعه علم نافع با تاکید بر زمینه‌های مهارتی ذکر کرد.

 وی گفت: در همین راستا چند اقدام جدی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) اتفاق افتاد، یکی از این اتفاقات طرح تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی است که مخاطب آن اساتید دانشگاه هستند و طرح های کار در عرصه و بورسیه صنعتی از دیگر طرح ها هستند که مخاطب آن دانشجویان هستند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: در طرح «کار در عرصه» موضوع حضور دانشجویان حین تحصیل در صنایع آستان قدس رضوی مطرح است که به صورت 6 ماهه و هر ماه 50 ساعت است، در  ماه اول به شکل آزمایشی و 5 ماه بعدی با پرداخت دستمزد، این اتفاق می‌افتد.

صادقی بجستانی افزود: این طرح ویژه دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در صنایع آستان قدس رضوی پیاده شده و طی دو سال اخیر حدود 60 نفراز دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع)، در این سه مقطع در صنایع حضور پیدا کردند و از این 60 نفر حدود 6 نفر پس از فارغ التحصیلی جذب صنایع آستان قدس رضوی شدند که خوشبختانه برای ما به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی خبر بسیار خوبی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، در ادامه خاطر نشان کرد: طرح دیگری که از طریق وزارت علوم دنبال شد و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، نیز از مدتها قبل روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده، موضوع بورسیه صنعتی است.

وی مخاطب این طرح را دانشجویان ذکر کرد و افزود: بورسیه صنعتی به دو شکل قابل انجام است، نخست بورسیه نو ورودها و دیگری بورسیه دانشجویانی که در حال تحصیل هستند.

صادقی بجستانی تصریح کرد: در این خصوص رایزنی‌های مختلفی با آستان قدس رضوی و صنایع  استان  صورت گرفت و در همین راستا در سال نخست، براساس قرارادی که با مجموعه صنعتی پارت لاستیک منعقد شد، سه نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه در رشته برق بورسیه صنعتی شدند.

وی ابراز کرد: در نظر داریم سال آینده تعداد این دانشجویان و رشته‌های مختلف را گسترش دهیم و به همین منظور مذاکراتی با صنایع مختلف آستان قدس رضوی انجام دهیم تا بتوانیم از پتانسیل موجود در صنایع آستان، استفاده بهینه‌ای صورت گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی