پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۳-۳۱

برگزاری جشن غدیر پاسخی به نیازهای فرهنگی زائران اردو زبان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی نیز، در حاشیه این مراسم گفت: تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در جشن "من علوی هستم" دختران کودک و نوجوان اردو زبان هستند.

وی تصریح کرد: اردو زبانان دلباخته و مشتاق زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستند و بعد از عرب زبانان، بزرگترین گروه زائر غیرایرانی حرم مطهر رضوی به شمار می‌روند و با توجه به اینکه عموماً از کشورهای دوست و همسایه، هند و پاکستان هستند، قرابت بیشتری با ایرانی‌ها دارند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری افزود: به همین دلیل، این دسته از زائران توقع خاص‌تری نیز از خادمان امام رئوف(ع) در برگزاری مناسک و برنامه‌های ویژه خود را دارند، بنابراین برگزاری جشن "من علوی هستم"، پاسخی به نیازهای فرهنگی این دسته از زائران است.
 

روایت واقعه غدیر بر روی بوم نقاشی

نرگس خاورنیا، یکی دیگر از دختران شرکت‌کننده در این مراسم، می‌گوید: خیلی خوشحالم که در این مراسم شرکت کردم.

 وی می‌گوید: من هم دوست داشتم برای غدیر کاری انجام بدهم و حالا که نقاشی‌های غدیر را با انگشتم رنگ زدم، احساس خوبی دارم و خوشحالم.

گفتنی است؛ اجرای مسابقه فرهنگی و اهدای جایزه به برگزیدگان و همچنین اهدای متبرکات رضوی به شرکت‌کنندگان در این مراسم از دیگر برنامه‌های جشن بزرگ "من علوی هستم" در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی