پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۰۲

هدف‌گذاری برای افزایش تولید ۱۰۰ درصدی نهال رضوی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی از هدف‌گذاری برای تولید دو برابری انواع نهال در این موسسه طی سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از واحد کشت بافت موسسه، امسال یک میلیون و ۵۰ هزار اصله نهال پایه رویشی و بذری تولید خواهد شد.

مهندس محمد هاشم‌زاده در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این نهال‌ها در دو گروه مثمر شامل ارقام هسته‌دار، دانه‌دار و دانه خشک و همچنین غیر مثمر تولید و عرضه می‌شود و همراه با شناسه(لیبل) اصالت کالا و گواهی سلامت نهال از سوی نهادهای ذیربط خواهد بود.
او ادامه داد: مشتریان انتظار دارند نهال پس از حداقل ۳ تا ۴ سال به بار بنشیند و چنانچه بی کیفیت یا دارای کیفیت پایینی باشد، مشکلاتی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند، همین موضوع باعث شد تولید نهال با کیفیت در دستور کار قرار بگیرد.
مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی افزود: پس از بازدیدهای متعدد کارشناسان جهاد کشاورزی نیز مجوزهای لازم از سوی مرکز ثبت و گواهی بذر و نهال کشور اعطا می‌شود.
 

راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره خرید نهال
او با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره خرید نهال در این مجموعه برای اولین بار در کشور خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای رفاه حال مشتریان در سالنی به مساحت تقریبی ۳۵۰ مترمربع صورت گرفته است.
هاشم‌زاده ادامه داد: در این سالن بنرهای ترویجی و آموزشی متعددی در خصوص نحوه کاشت، مشخصات انواع نهال و تصاویر میوه‌های آن، توضیحات ترویجی پایه‌های رویشی و... وجود دارد که مشتریان پس از بازدید از این سالن در صورت نیاز برای مشاوره، به کارشناسان متخصص و با تجربه مرکز مراجعه می‌کنند و بسته به منطقه مورد کشت، راهنمایی شده و انتخاب نهال را انجام می‌دهند. 
او افزود: پس از انجام مراحل ثبت سفارش با چهار کاربر فروش به صورت نوبت دهی دیجیتال نیز خریداران برای تحویل سفارشات خود به محل باکس‌های نگهداری نهال مراجعه و نهال خود را پس از بسته‌بندی دریافت می‌کنند.
هاشم‌زاده با اشاره به ارائه خدمات پس از فروش این مرکز در فضای مجازی گفت: مشتریانی که هر ساله از این مجموعه نهال خود را خریداری و یا افرادی که در فضای مجازی این موسسه را دنبال می‌کنند، می‌توانند علاوه‌بر مراجعه حضوری یا تماس تلفنی، در فضای مجازی نیز از مشاوره و راهنمایی کارشناسان خبره موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی