پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۰۳

ویژه نامه های مطبوعاتی غدیر، در کتابخانه مرکزی رضوی به نمایش درآمد

اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، 16عنوان ویژه نامه غدیر را به مناسبت دهه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر خم در کتابخانه مرکزی رضوی، به نمایش گذاشت. 

به گزارش آستان‌نیوز، جمیله جهانی، مسئول امور مخازن مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، غدیرپژوهان، بارش غدیر، دهه غدیر در آیینه رسانه‌ها، سبزینه، عیدانه، غدیر عید خدا، ندای ولایت در غدیر را از جمله ویژه نامه های به نمایش درآمده عنوان کرد که قدیمی ترین آن در مجموعه به نمایش درآمده با عنوان غدیر در ذیحجه سال 1396 هجری قمری ، به چاپ رسیده است. 

وی، به قدیمی ترین مطلب چاپ شده پیرامون عید غدیر در مطبوعات اشاره کرد و گفت: اولین بار که در مورد عیدغدیر در مطبوعات سخن به میان آمده مربوط به روزنامه وقایع اتفاقیه شماره 365/ 12 جمادی‌الثانی 1274 قمری بوده که در مورد اطعام و انعام به سادات بوده است و در روزنامه رعد سال 10 شماره 133 / 21 ذیحجه 1337 در مورد آذین بندی و چراغانی کشیک‌خانه حرم صحبت شده است.

این کارشناس همچنین به مقاله نامه امام علی(ع) اشاره کرد که در سال 1380 به اهتمام مرحومه حمیرا رئیسیان زاده جمع آوری و به همت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی منتشر شده است.

وی، این مقاله نامه را کتاب شناختی از مقاله های مرتبط با حضرت علی علیه السلام عنوان کرد که در آن  6060 مقاله در 7 سرفصل و 76 موضوع مرتبط با امام علی(ع) گردآوری شده است.

ویژه‌نامه یک شماره از مجله یا روزنامه است که با تعدادی مشخص از مقالات به موضوعی مشخص می‌پردازد و در مناسبت‌های خاص تقویمی منتشر می شوند که منبع منحصربه‌فرد و ارزشمندی برای محققان و علاقه‌مندان به یک موضوع خاص هستند. 

شایان ذکر است؛ آرشیو مطبوعات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به‌عنوان یکی از غنی‌ترین آرشیوهای ایران، علاوه بر گردآوری نشریات اصلی به امر فراهم آوری، سازماندهی و آرشیوسازی ویژه‌نامه‌ها نیز اهتمام ورزیده و تا کنون  هزاران ویژه‌نامه به‌صورت شماره نشریه و یا ضمیمه آن‌ها جمع آوری کرده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی