پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۴-۰۵

ولایت مهم‌ترین رکن و اساس دین اسلام است   

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ولایت و امامت مهمترین رکن و اساس دین مبین اسلام است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر علم‌الهدی در ویژه برنامه عصر روز عید غدیر حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) این آستان ملکوتی برگزار شد، با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه مائده، "إنّما وَلیّکُم اللهُ وَ رسولُهُ وَ الّذینَ آمَنوا الّذینَ یُقیمونَ الصّلاةَ وَ یُوتونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکعونَ" بیان کرد: در این آیه خداوند امیرالمومنین(ع) را به عنوان ولی و رهبر جامعه اسلامی، معرفی کرده است. 
وی تصریح کرد: با دقت در معنا و مفهوم این آیه از آیات قرآن متوجه می‌شویم که ولایت امیرالمومنین(ع) در ردیف ولایت خدا و رسول(ص) قرار دارد، یعنی ولایت خدا لازمه‌اش ولایت امیرالمومنین(ع) است. 
این کارشناس دینی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر بعد از معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان ولی، وصی و جانشین خود، برای کسانی که تحت ولایت او در می‌آیند دعا کرد و از خدا خواست که هر کس ولایت امیرالمومنین(ع) را می‌پذیرد را، تحت ولایت خود قرار دهد. 
وی با بیان این که حدیث غدیر یکی از معتبرترین احادیث اسلام است، اظهار کرد: کسانی که پیام غدیر را پذیرفتند، تحت ولایت خدا و رسول(ص) در آمده‌اند و در مسیر هدایت و سعادت دنیا و آخرت، قرار گرفته‌اند. 
حجت‌الاسلام علم‌الهدی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: ایشان در این حدیث پنج رکن برای اسلام معرفی کردند که عبارتند از نماز، روزه، زکات، حج و ولایت و فرمودند، ولایت مهمترین رکن دین اسلام است. 
وی عنوان کرد: بدون ولایت اعمال عبادی ما مانند نماز، روزه، زکات و حج در مسیر درستی انجام نمی‌شود و مورد قبول خداوند قرار نمی‌گیرد و کسی که تحت ولایت امیرالمومنین(ع) و اولاد معصومین ایشان نباشد، اگر بالاترین و برترین عبادت‌ها را انجام دهد، باز هم سعادتمند نخواهد شد. 
خطیب حرم مطهر رضوی در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی بر مبنای ولایت پایه‌گذاری شد، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون دشمن حتی یک لحظه دست از مبارزه با این انقلاب برنداشته و امروز مبارزه با ولایت فقیه که در امتداد ولایت معصومین(ع) قرار دارد، به یکی از چالش‌های بزرگ قدرت‌های استکباری جهان،  تبدیل شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی