پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک مسئول در بیمارستان رضوی اعلام کرد
۱۴۰۳-۰۴-۱۰

ارتقای تجهیزات و جذب متخصصان بیشتر در مرکز درمان ناباروری «بشری»

رئیس بخش IVF مرکز درمان ناباروری «بشری» بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی گفت: افتتاح این مرکز علاوه بر توسعه فضا و امکانات حوزه درمان ناباروری بیمارستان، موجب حفظ آرامش و حریم این بیماران شده است.

به گزارش آستان نیوز، دکتر متین عطاران در گفت‌وگو با آستان نیوز با بیان این‌که از سال 1397 با بیمارستان رضوی همکاری دارد، اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه درمان ناباروری بیمارستان در گذشته در قالب یک بخش در ساختمان شماره یک انجام می‌شد و بیماران بخش هم از خدمات قابل قبول و خوبی بهره‌مند می‌شدند. 
جراح و متخصص زنان و فلوشیپ فوق‌تخصصی ناباروری و IVF بیمارستان رضوی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جدید بیمارستان با عنوان «بشری» در ساختمانی نوبنیاد و مجزا از ساختمان‌های شماره یک و دو بیمارستان و سایر بخش‌های آن راه‌اندازی شده است. 
وی افزود: در این مرکز، فضایی مناسب به پذیرش بیماران داخلی و خارجی اختصاص‌داده‌شده است، حتی ارائه خدمات در حوزه آقایان در فضایی جداگانه انجام می‌شود؛ بنابراین، محرمانگی و حریم بیمارانِ مرکز بشری به طور کامل حفظ می‌شود. 
 

جذب چند متخصص در مرکز درمان «بشری»
در ادامه، دکتر عطاران تصریح کرد: در بیشتر اعمال جراحی و اقدامات پزشکی، میزان موفقیت بالاست، اما میزان موفقیت درمان IVF در سراسر جهان، بین 30 تا 40 درصد است، بنابراین توجه به مسائل روحی بیمار از مهمترین دغدغه‌های کادر درمان در این حوزه به شمار می‌رود.
این متخصص بیمارستان رضوی تصریح کرد: باتوجه‌به ارتقای سطح تجهیزات حوزه درمان ناباروری بیمارستان در این مرکز همچون راه‌اندازی پنج اتاق عمل، توسعه امکانات بخش جنین‌شناسی، مجهز بودن تمامی تخت‌های بخش ریکاوری به دستگاه مانیتورینگ و...، امکان رسیدگی بیشتر به بیماران و در نتیجه، افزایش درصد موفقیت مراحل مختلف درمان آنان، وجود دارد.
دکتر عطاران بیان کرد: فضا و امکانات محدود بخش مرکز درمان ناباروری بیمارستان رضوی درگذشته همچون دو اتاق عمل فعال، امکان همکاری نیروهای فوق‌تخصص جدید در حوزه درمان ناباروری با این بیمارستان را مشکل کرده بود، اما پس از افتتاح مرکز بشری، شاهد تمایل همکاری بیشتر متخصصان با بیمارستان نیز هستیم چنان‌که به‌تازگی سه فلوشیپ فوق‌تخصصی درمان ناباروری به تعداد پزشکان مرکز افزوده شده است. 
 

اهمیت گسترش خدمات درمان ناباروری در مشهد
این جراح و متخصص زنان بیمارستان رضوی همچنین گفت: علاوه بر اینکه مشهد، شهری زائرپذیر است و بیماران بسیاری از استان‌های شرق کشور همچون گلستان و سیستان و بلوچستان برای دریافت خدمات پزشکی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند؛ از طرفی با توجه ‌به تبلیغات گسترده در حوزه گردشگری سلامت در سال‌های اخیر، شاهد جذب بیماران بسیاری از کشورهای منطقه به‌ویژه عراق و افغانستان، در بیمارستان رضوی هستیم. 
دکتر عطاران ادامه داد: اگرچه مشهد به جز بیمارستان رضوی دارای مراکز درمان ناباروری دیگری نیز است، اما این بیمارستان، جزو یکی از اولین مراکز درمان ناباروری خصوصی شهر به شمار می‌آید و سبقه فعالیت خوبی در این حوزه دارد. 
رئیس بخش IVF مرکز درمان ناباروری بشری تصریح کرد: بنابراین، مشهد به‌عنوان یک کلان‌شهر، ظرفیت گسترش خدمات در حوزه درمان ناباروری در شرق کشور را با راه‌اندازی این مرکز دارد. 
 

چشم‌انداز مرکز بشری
به گفته دکتر عطاران، تکریم بیماران به بهترین شکل ممکن در بیمارستان رضوی، محیط آرام و مناسب مرکز درمان ناباروری بیمارستان، وجود امکانات و تجهیزات مختلف در آن، امکان رسیدگی بهتر به بیماران در مقایسه با مراکز مشابه مشهد، موجب شده در همین مدت کوتاهی که از افتتاح مرکز بشری می‌گذرد، شاهد افزایش روزافزون بیماران در بیمارستان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مرکز درمان ناباروری بشری، در ابتدای مسیر فعالیتش قرار دارد و برنامه‌ریزی شده است که بخش‌های جدیدی به خدمات و امکانات آن افزوده شود، ازاین‌رو باتوجه‌به ظرفیت بالای آن و حمایت مدیر بیمارستان رضوی، شاهد جذب بیماران بیشتر در حوزه درمان ناباروری در بیمارستان خواهیم بود و این مرکز می‌تواند در آینده به مرکزی منحصربه‌فرد در شرق کشور تبدیل شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی