پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به درخواست این کشور و در راستای پاسداشت زبان فارسی صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۴-۱۱

ارسال بیش از 12 هزار نسخه کتاب از سوی کتابخانه رضوی به کشور افغانستان

کتابخانه رضوی در راستای پاسداشت زبان فارسی در کشور افغانستان، بیش از 12 هزار و 400 جلد کتاب را طی 6 سال گذشته به ولایات مختلف افغانستان ارسال کرده است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این باره گفت: نمایندگی فرهنگی هرات موضوع تأمین کتاب برای جامعه هدف حوزه غرب افغانستان را از راه‌های مختلف مورد پیگیری قرارداد و در این مسیر با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی وارد مذاکره شد.
وی به هم‌جواری شهر مقدس مشهد با كشور افغانستان و وجود بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، همواره مورد توجه اهالي فرهنگ و ادب كشور افغانستان بوده و درخواست‌های فراواني مبني بر دريافت كتاب اهدائي از سوي نهادها و مؤسسات فرهنگي اين كشور، به سازمان رسيده است.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: براین‌اساس كتابخانه سيار آستان قدس رضوی از سال 1396 تا كنون پس از دريافت مجوزهاي لازم و پيرو تأیید معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوي، بيش از 12 هزار و 400 نسخه كتاب را به نهادهاي فرهنگي کشور افغانستان تقديم كرده است. 
حجت‌الاسلام‌ حسینی، خیریه سیدالشهدا، ولایت غور، ولایت سمنگان، هرات، قرارگاه انصارالله حوزه علمیه افغانستان را از جمله مراکز افغانستان برشمرد که طی این مدت مجموعه‌ای از منابع مطالعاتی با محورهای موضوعی مختلف از سوی این سازمان به آن ارسال شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی