پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس جمع‌آوری شد؛   
۱۴۰۳-۰۴-۱۱

آرشیو بیش از ۳ هزار منبع اطلاعاتي تاریخ مطبوعات و رسانه 

نمایشگاه «مطبوعات و رسانه در آیینه کتاب»، گزیده‌ای از کتاب‌های کتابخانه تخصصی مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی رضوی آغاز به کارکرد.

به گزارش آستان نیوز، آرشیو مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی اولين كتابخانه تخصصي مطبوعات در شرق ايران و یکی از مهم‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌های نشریات فارسی‌زبان است که در ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی واقع در ضلع شرقی دوربرگردان طبرسی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. 
بر اساس این گزارش، كتابخانه مطبوعات رضوی بیش از ۳ هزار منبع اطلاعاتي در زمینه تاریخ مطبوعات، رسانه‌ها و روزنامه‌نگاری را در آرشیو خود دارد و بيش از 2 هزار جلد كتاب با موضوعات تاريخ مطبوعات و ارتباطات، آثار تخصصي اصحاب رسانه، قوانين و مقررات مطبوعات همچنين 500 جلد كتاب مرجع عمومي و تخصصي، منابع مطالعاتي این مجموعه را شامل می‌شود. 
برخی از نشریات تجدید چاپ شده شامل نشريات قديمي و نفيسي نظير روزنامه وقايع اتفاقيه، روزنامه شرف و شرافت، آيين اسلام، سخن، خواندنيها، راهنماي كتاب، نشريات كانون وكلا، ادبيات كودك و نوجوان، كتاب هفته و ... در این کتابخانه در دسترس قرار دارد. 
کتابخانه تخصصی مطبوعات باهدف تأمین نیاز اطلاعاتی دانشجویان و محققان حوزه مطبوعات و رسانه، از سال 1387 در کنار تالار محققان مطبوعات ایجاد شد تا علاوه بر روزنامه ها و مجلات آرشیوی و نیز اسناد تاریخی، امکان استفاده از کتاب های تخصصی این حوزه نیز فراهم شود.
گفتنی است؛ تاکنون با استفاده از منابع كتابخانه تخصصي مطبوعات، پژوهش هاي مفیدی در زمینه مطبوعات و رسانه توسط پژوهشگران و کارشناسان سازمان انجام شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی