پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۱۱

تبیین و اجرای اعمال روز مباهله در حرم مطهر رضوی

سخنران حرم مطهر رضوی گفت:امام رضا(ع) فرمودند که آیه مباهله درقرآن، بهترین و بالاترین فضیلتی است که خداوند برای امام علی(ع)، نازل کرده است.

به گزارش آستان نیوز، در روز بیست و چهارم ماه ذی‌الحجه که مصادف با روز نزول آیه مباهله و همچنین روز خاتم بخشی امیرالمومنین(ع) است، ویژه برنامه‌ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، برگزار شد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی در این ویژه برنامه، به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: در باب فضایل امیرالمومنین(ع) آیات و روایات بسیاری وجود دارد و خداوند در آیه شریفه مباهله از امیرالمومنین(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر(ص) یاد کرده است. بنابراین به تعبیر امام رضا(ع)، آیه مباهله بالاترین فضیلتی است که خداوند در شان و منقبت خاندان پیامبر(ص) و به ویژه وجود گرانقدر علی بن ابیطالب(ع)، نازل کرده است. 

این کارشناس دینی، افزود: امیرالمومنین(ع) شخصیت برجسته‌ای بود که از ابتدای بعثت پیامبر(ص) دوشادوش آن حضرت برای تبلیغ دین اسلام تلاش کرد و پیامبر اکرم(ص)، از همان ابتدا ایشان را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کردند. 
وی در ادامه با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه مائده، بیان کرد: امروز علاوه بر مباهله، روز خاتم بخشی امیرالمومنین(ع) نیز هست. 
حجت‌الاسلام واعظ شهیدی ابراز کرد: این آیه نیز در فضیلت امیرالمومنین(ع) نازل شده و به موضوع انفاق انگشتر خاتم، توسط آن حضرت به مسکین در هنگام رکوع نماز اشاره دارد. 
گفتنی است، در این روز پرفضیلت، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با خواندن زیارت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به محضر خاندان پیامبر(ص) عرض ارادت کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی