پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی خبرداد
۱۴۰۳-۰۴-۱۴

کشت مشارکتی آفتاب‌گردان با بخش خصوصی در اراضی شرکت کشاورزی رضوی

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی گفت: پروژه کشت مشارکتی آفتاب‌گردان آجیلی با همکاری بخش خصوصی در سطح ۵۶ هکتار از اراضی این شرکت، انجام شده است.

مهندس محمدباقر قناد طوسی در گفت‌وگو با آستان نیوز درباره پروژه مشارکتی تولید آفتاب‌گردان آجیلی اظهار کرد: شرکت کشاورزی رضوی با رویکرد افزایش عملکرد و تأمین هزینه‌های مربوط به آبیاری، آماده‌سازی اراضی و...، این نوع کشت را در دستور کار خود، قرار داده است.
وی با اشاره به کشت این محصول از نیمه خردادماه امسال در مزارع شرکت کشاورزی رضوی، تصریح کرد: از مجموع ۵۶ هکتار مذکور، ۳۶ هکتار به مزارع کشت و صنعت تربت‌حیدریه و مابقی به کشت و صنعت مزرعه نمونه، اختصاص‌یافته است.
مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به تجهیز تمام این اراضی به سامانه آبیاری تحت‌فشار خاطرنشان کرد: دستگاه آبیاری اجرا شده، از نوع قطره‌ای تیپ است که در مقایسه با روش‌های دیگر، از مزیت‌های قابل‌توجهی برخوردار بوده، از جمله این‌که نسبت به دستگاه‌های آبیاری رایج، ۹۰ درصد بازده بالاتری دارد.
وی در پایان آفتاب‌گردان را محصولی زودبازده عنوان کرد و افزود: کشت آفتاب‌گردان در اقلیم خراسان رضوی معمولاً از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود و طی ۱۰۰ روز به بهره‌برداری می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی