پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

عاشقی خستگی و مسیر نمی‌شناسد
۱۴۰۳-۰۴-۱۴

 دوچرخه‌سواری ۲ هزارکیلومتری از حرم امام رضا (ع) تا کربلای سیدالشهدا

سید علی‌محمدی، فرزند و برادر شهید؛ یازدهمین باری است که پای در جاده عشق گذاشته و با دوچرخه مسیر حدود ۲ هزارکیلومتری حرم امام رضا (ع) تا حرم امام حسین (ع) را، طی می‌کند.

 به گزارش آستان نیوز، ۷ روز است که از گنبدکاووس رکاب زده و خود را به حرم امام مهربانی‌ها رسانده است، برای انجام مصاحبه به استقبالش می‌روم، دوچرخه و همه وسایلش را که با پرچم «یا ابوالفضل‌العباس (ع)» منقش شده، در گوشه خیابان منتهی به حرم امام رضا (ع) رها می‌کند، می‌گویم: قفلش نمی‌کنید؟ می‌گوید: وسایل امام حسین (ع) را کسی نمی‌برد.
وقتی از انگیزه او می‌پرسم، با صدایی بغض‌آلود به خوابی اشاره می‌کند ومی‌گوید: «آقا امام حسین (ع)، ما را طلبیده است».
محمدی که قرار است حدود یک ماه فاصله مشهد تا کربلا را رکاب بزند، درباره مسیر حرکتش می‌گوید: دوچرخه‌سواری من حدود ۲ هزار کیلومتر و از مسیر نیشابور، سبزوار، دامغان، سمنان، تهران، قم، بروجرد و خوزستان به سمت عراق و کربلا، امتداد خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم ایران و عراق در طول سفر افزود: هرچه به حرم اباعبدالله الحسین (ع) نزدیک می‌شویم، به‌ویژه در خاک عراق، حس و حال معنوی بیشتری به من دست می‌دهد وخستگی برای من معنا ندارد.
محمدی تأکید می‌کند: محرک اصلی حرکتم در این مسیر طولانی، عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) است و سال‌هاست که این مسیر را طی می‌کنم
وی در پایان خاطرنشان می‌کند: کسانی که علاقه‌مند هستند در اربعین با دوچرخه از شهر خود تا کربلا رکاب بزنند، باید از اداره ورزش و جوانان شهرستان محل سکونتشان، مجوز دریافت کنند، همه‌روزه دوچرخه‌سواری کنند تا بدنشان به آمادگی لازم برسد و بعد از آن با دوچرخه‌ای مناسب همراه با تجهیزاتی کامل و آماده مثل آئینه و چراغ و... حرکت خود را شروع و در ضمن حرکت، در طول مسیر، به نکات ایمنی هم توجه جدی داشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی