پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در شب اول ماه محرم انجام شد
۱۴۰۳-۰۴-۱۷

برگزاری ویژه‌برنامه «حی علی العزا» با حضور زائران عرب‌زبان

هم‌زمان با شب اول ماه محرم، زائران عرب‌زبان حرم مطهر رضوی با شرکت در ویژه‌برنامه «حی علی العزا» به استقبال مراسم‌های عزاداری و سوگواری رفتند.

به گزارش آستان نیوز، به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، مراسم عزاداری شب اول محرم با عنوان «حی علی العزا» بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد.
این مراسم با قرائت زیارت وارث با نوای زائر و روضه‌خوان آل الله (ع)، صلاح حدادی و عرض ارادت زائران عرب‌زبان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آغاز شد.
حجت‌الاسلام قاسم سمیری در این ویژه‌برنامه طی سخنانی ضمن تسلیت ماه محرم، ماه حزن و اندوه اهل‌بیت (ع) به بیان اهمیت عزاداری در ایام محرم و صفر پرداخت و اظهار کرد: رسول خدا (ص) به دخترشان حضرت زهرا (س) فرمودند در آخرالزمان، مردمانی می‌آیند که در عزای حسین (ع) اشک می‌ریزند، چنان که مادری در سوگ فرزند خود گریه می‌کند.
وی با اشاره به حدیث مشهور"اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة" که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده، ابراز کرد: همان‌گونه که امام حسین (ع) در زمان خود چراغ هدایت بودند، در این زمان، محافل عزاداری ایشان مصباح هدایت و مایه روشنگری مسلمانان است.
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: مجالس سیدالشهدا (ع) سبب احیای قلوب می‌شود و این مجالس مانند مشعلی فروزان برای هدایت انسان‌ها در زمان‌هاو در نسل‌های مختلف است، به همین جهت به برپایی مجالس عزای سیدالشهدا (ع)، تأکید فراوان شده است.
وی با بیان این که گریه بر سیدالشهدا (ع) باعث محو گناهان انسان می‌شود، ابراز کرد: پوشیدن لباس مشکی، سیاه‌پوش کردن درودیوار و برپایی مجالس عزای سیدالشهدا (ع) نشان‌دهنده محبت و عشق ما به ساحت مقدس آن حضرت است.
گفتنی است؛ در این مراسم زائران عرب‌زبان با سردادن فریاد لبیک یا حسین (ع) در هنگام سیاه‌پوش کردن صحن و سرای حرم مطهر رضوی و صحن غدیر با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیمانی دوباره بستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی