پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

امام‌جمعه بوشهر در حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۳-۰۴-۱۷

 مکتب حسینی مبتنی بر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

 امام‌جمعه بوشهر گفت: مکتب حسینی مبتنی بر انجام فریضه امربه‌معروف و نهی منکر است.

 به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام‌جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در ویژه‌برنامه شب اول ماه محرم که با حضور خیل عزاداران حسینی در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند اساس و جوهره این عالم هستی را مبتنی بر هدایت و رشد گذاشته است.
وی با بیان اینکه هدایت دو نوع است، اظهار کرد: نوع اول عبارت از هدایت تکوینی است و طبق آن خداوند همه موجودات مادی را بعد از خلقت بر اساس یک نظم متقن و ساختار دقیق اداره می‌کند. مانند حرکت منظومه شمسی و آمدوشد شب و روز که بدون نقص انجام می‌شود.
خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: نوع دیگر هدایت عبارت از هدایت تشریعی است که تنها به انسان اختصاص دارد. خداوند انسان را خلق کرده و برای رسیدن او به کمال، هدایت تشریعی قرار داده است.
وی افزود: هدایت تکوینی، اجباری و هدایت تشریعی اختیاری است یعنی انسان به اختیار خود می‌تواند در مسیر هدایت و رشد قرار بگیرد تا به تعالی برسد و این ارائه دستورات دینی همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که اساس قیام سیدالشهدا (ع) بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولین آمر به معروف و ناهی از منکر ذات اقدس الهی است، اظهار کرد: بخش مهمی از دستورات دینی در قرآن مبتنی بر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است مانند «اَقَم الصَّلاه» که امربه‌معروف و «لا یَغتَب بَعضَکُم بعضاً» که نهی‌ازمنکر است.
وی اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک فریضه الهی نجات‌بخش و کمال آفرین است که فرد را در مسیر هدایت قرار می‌دهد. گاهی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شامل کارهای کوچک است مثلاً مادری به فرزندش امر می‌کند که نماز بخواند. اما گاهی به یک امر مهم و حیاتی مربوط می‌شود مثل قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که برای احیای دین مبین اسلام انجام شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی