پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس (ره) عنوان کرد:
۱۴۰۳-۰۴-۱۷

 جزئیات محافل عزاداری دهه اول محرم در زیارتگاه شهید مدرس

مدیر زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس (ره) ویژه‌برنامه‌های این زیارتگاه را که به مناسبت دهه اول ماه محرم تدارک‌دیده‌شده است، تشریح کرد.

محمد یعقوبی، در گفت‌وگو با آستان نیوز، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در راستای اشاعه هر چه بیشتر درس‌های انسان‌ساز عاشورا و تبیین قیام امام حسین (ع) از سوی این مجموعه ویژه‌برنامه‌هایی تدارک‌دیده‌شده است که با محوریت شعار، آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند، اجرا خواهد شد.
وی افزود: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول ماه محرم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی برگزار می‌شود.
یعقوبی با بیان این که در طول دهه اول محرم آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس میزبان برگزاری مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان‌ها و روستاهای هم‌جوار خواهد بود، تصریح کرد: از شب ششم ماه محرم تا شب عاشورا، هیئت‌های مذهبی با تجمع در صحن و سرای آرامگاه این عالم ربانی، به سوگواری می‌پردازند.
وی برپایی حسینیه کودک در راستای آشنایی کودکان با زندگی امام حسین (ع) همراه با کارگاه نقاشی، قصه‌گویی و عزاداری با حضور مربیان حوزه کودک و نوجوان، ایستگاه صلواتی و توزیع چای، برگزاری مسابقات فرهنگی، بیان احادیث امام حسین (ع) و احکام شرعی، قرائت زیارت پرفیض عاشورا ویژه کارکنان و خدام افتخاری زیارتگاه را هر روز صبح و تبلیغات محیطی و فضاسازی را از دیگر ویژه‌برنامه‌های دهه اول محرم در این مجموعه عنوان کرد.

یعقوبی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور و جهان در آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس، گفت: این مراسم روز جمعه ششم محرم با همکاری مجمع جوانان محب الزینب (س) و با اجرای برنامه‌های سخنرانی و مرثیه‌سرایی برپا خواهد شد.
مدیر زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس (ره) با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه به تو از دور سلام در روز عاشورا اظهار کرد: در قالب این برنامه عزاداری و قرائت زیارت عاشورا هم‌زمان با نماز ظهر و عصر روز عاشورا برپا می‌شود.
وی نشست تخصصی شیوه‌های مؤثر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ویژه خادمان حجاب و برپایی جلسه پرسش‌وپاسخ در قالب کافه گفت‌وگو با موضوع عفاف و حجاب ویژه بانوان را از دیگر برنامه‌های زیارتگاه شهید مدرس در دهه اول ماه محرم برشمرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی