پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی خبر داد
۱۴۰۳-۰۴-۱۸

 پذیرش سالانه ۱۷ هزار نفر در واحد طب کار دارالشفای امام (ع)

 مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: واحد طب کار دارالشفای امام (ع) طبق مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تیم متخصص خود، ظرفیت پذیرش و خدمات‌رسانی به حداکثر ۱۷ هزار مراجعه‌کننده را، در طول سال دارد.

 دکتر مهدی سلطانی‌فر در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: باتوجه‌به این‌که هدف نخست این واحد، ارائه خدمات به شرکت‌ها و مراکز زیرمجموعه آستان قدس رضوی است، در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی و مراکز تابعه بنیاد بهره‌وری موقوفات امضا شده است.
وی ادامه داد: واحد طب کار دارالشفای امام (ع) همچنین آمادگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارج از مجموعه آستان قدس رضوی را به‌منظور ارائه خدمات حوزه طب کار و معاینات و آزمایش‌های مربوطه دارد.
 

 شرایط استفاده از واحد طب کار دارالشفای امام (ع)

 مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در خصوص ویژگی‌های خاص واحد طب کار دارالشفای امام (ع) گفت: باتوجه‌به فعالیت بخش‌های مختلف تشخیصی و درمانی همچون آزمایشگاه در این مرکز درمانی، تمامی خدمات موردنیاز مراجعان واحد طب کار به طور متمرکز در محل ساختمان دارالشفاء به آن‌ها ارائه می‌شود که این امر، موجب تسهیل و تسریع خدمات‌رسانی شده است.
وی افزود: به‌عنوان‌مثال، اگر مراجعه‌کننده پس از معاینه پزشک واحد طب کار، نیاز به مشاوره پزشک متخصص در حوزه خاصی داشته باشد، می‌تواند از خدمات بخش پزشکان متخصص دارالشفاء استفاده کند.

 دکتر سلطانی‌فر بیان کرد: تیمی ۸ نفره متشکل از پزشک متخصص طب کار (مسئول فنی واحد)، پزشک عمومی دوره‌دیده طب کار، سه کارشناس بهداشت حرفه‌ای و سه شنوایی‌سنج، در این واحد مشغول به فعالیت هستند.
وی با تأکید بر این‌که دستگاه‌های مورداستفاده در این واحد طبق استانداردهای روز فعال هستند، گفت: حتی کالیبراسیون دستگاه‌ها بر اساس برنامه مشخصی، هر دو سال یکبار انجام می‌شود.
در ادامه، دکتر سلطانی‌فر توضیحاتی نیز درباره چگونگی خدمات‌رسانی در حوزه طب کار از قبیل تشکیل پرونده برای مراجعان، ارجاع آن‌ها به آزمایشگاه دارالشفاء برای انجام آزمایش‌ها (خون و ادرار)، معاینه عمومی، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی مراجعان توسط تیم طب کارِ این مرکز درمانی و پاسخگویی به مراجعان و ارائه نتایج پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ارائه داد.
 

 اعزام تیم طب کار به کارخانه‌ها و معاینه کارکنان در محل کار

 وی با اشاره به انواع خدمات‌رسانی در واحد طب کار خاطرنشان کرد: بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌ها، خدمات‌رسانی به دو روش صورت می‌گیرد؛ در روش نخست، ازآنجایی‌که برخی کارخانه‌ها امکان تعطیلی خط تولید خود را ندارند، به درخواست آن‌ها تیم طب کار به کارخانه مربوطه اعزام شده و معاینه کارکنان در محل کار انجام می‌شود، سپس اقدامات تکمیلیِ این بررسی‌ها از جمله ارجاع کارکنان به آزمایشگاه در دارالشفاء انجام می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی بیان کرد: در روش دوم، کارکنان شرکت مربوطه به‌صورت انفرادی یا گروهی به واحد طب کار این مرکز درمانی اعزام شده و توسط تیم مستقر در این واحد، بررسی‌های موردنظر انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در این میان، بنابه‌درخواست شرکت‌ها و بر اساس نوع قرارداد منعقد شده، امکان ارائه خدمات بیشتر به کارکنان آن شرکت در خارج از محدوده محورهای طب کار وجود دارد. به طور مثال، شرکتی ممکن است سونوگرافی برای کارکنان خود را درخواست کند.
 این مقام مسئول درباره پیشینه خدمات طب کارِ دارالشفای امام (ع) هم گفت: در ابتدا خدماتی در قالب غربالگری سلامت در واحد چکاپ پرسنلی این مرکز به کارکنان مجموعه آستان قدس رضوی ارائه می‌شد که در نهایت حدود سال ۱۳۹۳، مجوز فعالیت واحد طب کار این مرکز درمانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دریافت شد.
 لازم به ذکر است، واحد طب کارِ دارالشفای امام (ع) همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل، در نوبت صبح، از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ در طبقه منفی یک دارالشفای امام (ع) واقع در جوار بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی، آماده ارائه خدمات به مراجعان طبق قراردادهای منعقد شده با شرکت‌ها است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی