پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی خبرداد
۱۴۰۳-۰۴-۱۸

 برگزاری چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» در بیمارستان رضوی

مدیرعامل بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی از برگزاری چهارمین کنگره «بیماری‌های کولورکتال» با رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال، در مردادماه ۱۴۰۳ در این بیمارستان خبر داد.

دکتر محسن محور در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این کنگره سه‌روزه به همت بیمارستان رضوی، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور جمعی از استادان و متخصصان کشور در حوزه درمان بیماری‌های کولورکتال، از ۳ تا ۵ مرداد سال جاری در این بیمارستان در مشهد اجرا خواهد شد.
رئیس کمیته اجرایی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال کشور افزود: باتوجه‌به اهتمام بیمارستان رضوی در برگزاری برنامه‌های مختلف علمی و آموزشی از جمله سه دوره کنگره بیماری‌های کولورکتال در سال‌های گذشته و همچنین تأکید بر رسالت این بیمارستان در زمینه ارتقای دانش پزشکی و تأثیر آن بر سلامت جامعه، بر آن شدیم تا چهارمین دوره این کنگره را با رویکرد جامع به سرطان‌های کولورکتال برنامه‌ریزی کنیم.

 
 پخش زنده عمل جراحی در کنگره
دکتر عباس عبداللهی، دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال کشور نیز گفت: گروه‌های هدف این کنگره شامل جراحی عمومی، هماتولوژی و انکولوژی، رادیو انکولوژی (پرتودرمانی)، گوارش، تغذیه، آسیب‌شناسی، داخلی، پرتوشناسی، پزشکی هسته‌ای و پرستاری، می‌شود.
 وی افزود: علاوه بر ارائه مطالب تخصصی در حوزه بیماری‌های کولورکتال و تبادل رویکردها و روش‌های جدید درمان سرطان‌های کولورکتال، سمینار «مراقبت‌های پرستاری استومی» نیز هم‌زمان با برگزاری این کنگره، ویژه پرستاران، در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.
 استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای پنل‌های تخصصی و انجام حداقل ۲ عمل جراحی سرطان کولورکتال در این کنگره بیمارستان رضوی گفت: این اعمال جراحی به‌صورت زنده در بستر فضای مجازی هم پخش خواهد شد و در حین انجام آن با متخصصان خارج کشور، بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.
وی با تأکید بر موفقیت چشمگیر برگزاری سه دوره پیشین کنگره بیماری‌های کولورکتال توسط بیمارستان رضوی اضافه کرد: این بیمارستان، قطب مهم درمان بیماری‌های کولورکتال از جمله سرطان‌های این بیماری در شرق کشور محسوب می‌شود.

 
 جایگاه بیمارستان در درمان بیماری‌های کولورکتال
 دکتر رضا روشن‌روان، عضو هیئت‌علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال بیمارستان رضوی نیز با بیان این‌که بیماری‌های کولورکتال شامل بیماری‌های ناحیه روده بزرگ و مقعد می‌شود، اظهار کرد: درگذشته بیماری‌های بدخیم کولورکتال در سنین بالا بیشتر دیده می‌شد، اما در سال‌های اخیر سن شیوع آن کاهش‌یافته است و در جمعیت جوان کشور نیز به چشم می‌خورد.
جراح عمومی و فلوشیپ جراحی کولورکتال بیمارستان رضوی گفت: متأسفانه بدخیمی‌های روده بزرگ در ایران و مشهد در حال افزایش است تا جایی که بر تعداد اعمال بخش جراحی کولورکتال این بیمارستان نیز افزوده شده است.
وی به وجود بانک کولورکتال شرق کشور در بیمارستان رضوی اشاره و اضافه کرد: ازآنجایی‌که از این بیمارستان فوق‌تخصصی به‌عنوان یکی از پنج بیمارستان برتر کشور در حوزه انجام اعمال جراحی کولورکتال می‌توان نام برد، بار دیگر بیمارستان رضوی متولی برگزاری کنگره بیماری‌های کولورکتال با دعوت از استادانی از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور شده است.
دکتر روشن‌روان ادامه داد: این دوره کنگره با محوریت اعمال جراحی کولورکتالی که به‌صورت کم تهاجمی و با دستگاه لاپاراسکوپ بر روی بیماران مبتلا به سرطان‌های روده بزرگ و برخی بیماری‌های خاص این روده انجام می‌شود، برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌که بیشتر جراحان کولورکتال مشهد در بیمارستان رضوی مشغول به خدمت هستند، این بیمارستان دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای همچون چندین دستگاه لاپاراسکوپی به‌روز است. همچنین باتوجه‌به حمایت‌های مدیریت بیمارستان، از باکیفیت‌ترین تجهیزات در بخش جراحی کولورکتال آن استفاده می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی