پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۴-۱۸

مجالس عزاداری محرم فرصتی برای درس‌آموزی از مکتب حسینی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) در ایام محرم، فرصتی برای درس‌آموزی از مکتب حسینی است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شریعتی تبار در ویژه‌برنامه دهه اول ماه محرم که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین آثار و برکات عزاداری برای امام حسین (ع) پرداخت و گفت: در احادیث و روایات معصومین (ع) تأکید بسیاری به برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) شده است و خود آن بزرگواران نیز اهتمام ویژه‌ای به برگزاری این مراسم داشتند.

وی اظهار کرد: یکی از آثار و برکات عزاداری برای سیدالشهدا (ع) آمرزش گناهان است؛ البته این آمرزش به این معنا نیست که هر گناهی را انجام دهیم و به امید شفاعت سیدالشهدا (ع) باشیم.

این کارشناس دینی اظهار کرد: ما به شفاعت معصومین (ع) اعتقاد داریم، اما این به معنای انجام هر گناهی و شفاعت توسط آن حضرت نیست؛ شفاعت اهل‌بیت (ع) در آخرت شامل کسانی می‌شود که در دنیا از هدایت و آموزه‌های ایشان استفاده کرده باشند.

وی در ادامه به تقویت مبانی دینی به‌عنوان یکی دیگر از برکات عزاداری سیدالشهدا (ع) اشاره و بیان کرد: عزاداری سیدالشهدا (ع) باعث تقویت پایبندی ما به مبانی دینی و هنجارها و ارزش‌های دینی می‌شود چراکه مکتب حسینی مانند دانشگاهی است که به ما درس زندگی می‌دهد.

سخنران حرم مطهر رضوی اضافه کرد: اخلاق حسینی شامل صداقت، اخلاق‌مداری و ظلم‌ستیزی است و در مکتب حسینی، همه آموزه‌ها برای داشتن یک زندگی پاک و سعادتمندانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه حفظ دین و تربیت اخلاقی، از جمله اهداف والای قیام عاشورا بود، ابراز کرد: فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا (ع)، همان فلسفه قیام آن حضرت است. آن حضرت برای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قیام کرد و در این راه به شهادت رسید و عزاداران حسینی نیز باید به این واجب فراموش شده توجه ویژه‌ای داشته باشند.

گفتنی است؛ در این مراسم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و عزاداران حسینی با مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت (ع)، رضا نادی و ابراهیم احمدی بر مظلومیت شهدای کربلا و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی