پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۱۹

تجلی همدردی با مظلومان عالم در دهه اول محرم 

همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام، صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) بار دیگر به «حسینیه حرم» تبدیل شده و میزبان خیل عظیمی از عزاداران حسینی از سراسر کشور است. 

به گزارش آستان نیوز، این مکان مقدس که به لحاظ معماری شباهت‌هایی به قدس شریف دارد، در این ایام حال و هوایی خاص به خود گرفته و شور و شعور عزاداران حسینی را دوچندان می‌کند.
عزاداری در صحن قدس حرم امام رضا (ع) فقط به یک منطقه خاص محدود نمی‌شوند، بلکه زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) از اقشار مختلف مردم و با فرهنگ‌ها و رسوم گوناگون در این مکان گرد هم آمده و به سوگ و ماتم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش می‌نشینند.
 این تنوع در نوع عزاداری، فضایی معنوی و روح‌انگیزی را به صحن و سرای حرم مطهر بخشیده و تجلی‌بخش همدردی عزاداران با مظلومان عالم در هر نقطه از جهان است.
امسال، تقارن زمانی عزاداری محرم با جنایات رژیم صهیونیستی در قدس شریف، شور و شعور خاصی به عزاداران و زائران حریم ملک پاسبان امام رضا (ع) بخشیده است، گویی زائران در صحن قدس حرم امام رضا (ع) نه‌تنها برای مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش اشک می‌ریزند، بلکه اشک  خود را نثار مظلومان فلسطین و قدس هم می‌کنند.
این مکان مقدس، بدون شک، یکی از بهترین مکان‌ها برای تهذیب نفس، خودسازی و کسب فیوضات معنوی در این ایام پرفضیلت است.
حضور در حسینیه حرم امام رضا (ع) هم‌زمان با محرم، فرصتی مغتنم برای عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) و تجدید پیمان با آرمان‌های والای نهضت عاشورا است.
حسینیه حرم در ایام دهه اول ماه محرم، هر شب از ساعت ۲۱:۰۰ الی ۲۳:۳۰ میزبان هیئات مذهبی استان‌های مختلف کشور خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی