پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۱۹

عزاداری پُرشور هیئت‌های مذهبی استان‌های مرکزی و بوشهر در حرم امام رضا (ع)

همزمان با سومین شب از ماه محرم‌الحرام، صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) شاهد حضور پرشور عزاداران حسینی از استان‌های مرکزی و بوشهر بود.

 
به گزارش آستان نیوز، این مراسم که به همت هیئت‌های مذهبی این دو استان و با سخنرانی حجت‌الاسلام گل محمدی و مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) برگزار شد، حال و هوای معنوی خاصی به حرم مطهر رضوی بخشید.
عزاداران حسینی در این مراسم با نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند و در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به سوگ نشستند.
حجت‌الاسلام گل محمدی در سخنرانی خود در این مراسم، ضمن تبیین فلسفه قیام عاشورا، به اهمیت زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی پرداخت.
مداحان اهل‌بیت (ع) نیز با نوحه‌های جان‌سوز خود، شور و حال خاصی به این مراسم بخشیدند و اشک ماتم را در چشمان حاضران جاری کردند.
حضور گسترده عزاداران در این مراسم، نشان از عشق و ارادت مردم ایران به خاندان معصوم (ع) و پایبندی آنان به شعائر حسینی دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی