پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در صبح‌های دهه اول محرم
۱۴۰۳-۰۴-۲۰

 خادمان حرم در عزای حسینی، دل به دریای غم و ماتم می سپارند 

 در صبح‌های دهه اول محرم، خادمان و کارکنان حرم مطهر رضوی با برپایی مراسم عزاداری، شور و شعور حسینی را در آستان ملکوتی امام رضا (ع) به نمایش می‌گذارند.

به گزارش آستان نیوز، از صبحگاهان، نوای جان‌سوز مداحان اهل‌بیت (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) طنین‌انداز می‌شود و خیل عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با چشمانی اشک‌بار، گرد هم آمده تا در سوگ شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، به سوگ و ماتم بنشینند.
دسته عزاداری خادمان و کارکنان حرم مطهر رضوی، با عبور از صحن پیامبر اعظم (ص) و باب الجواد (ع) به سمت باب السلام حرکت نموده و در طول مسیر، با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت (ع) حزن و اندوه خود را از واقعه جان‌سوز کربلا به نمایش می‌گذارند.
اشک‌های خادمان حرم در عزای حسینی، حکایت از ارادت و دلدادگی عمیق آنان به خاندان عصمت و طهارت (ع) داشته و فریادهای «یا حسین (ع)» و «لبیک یا زینب (س)» آنان، صحن و سرای رضوی را از عشق و دلدادگی به سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش عطرآگین می‌کند.
حضور در این مراسم معنوی و پرشور، فرصتی مغتنم برای خادمان و زائران بارگاه منور رضوی است تا ضمن عرض تسلیت به پیشگاه ثامن‌الحجج (ع) در سوگ شهادت جان‌سوز جد بزرگوارشان، با آرمان‌های والای نهضت عاشورا تجدید بیعت کنند.
 این مراسم عزاداری با حضور هیئت عالم آل محمد(ص)، تا پایان ماه محرم و در ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و زائران و مجاوران ثامن‌الحجج (ع) می‌توانند با حضور در این مراسم، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های والای نهضت عاشورا، از فیوضات این ایام حزن‌انگیز بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی