پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نشست هم‌اندیشی «شیوه‌های ترویج گسترش فریضتین» عنوان شد؛ 
۱۴۰۳-۰۴-۲۰

 ترویج و آموزش صحیح امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، ضروری است

 معاون آموزش و پژوهش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی «شیوه‌های ترویج گسترش فریضتین» به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت اسلامی را احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد تا نخبگان به‌عنوان واسطه بین حاکمیت، مردم و دین در این حوزه ورودی جدی‌تری داشته باشند و در کنار سایر فرایض الهی، این واجب الهی نیز به‌درستی انجام شود.

به گزارش آستان نیوز، به مناسبت دهه اول محرم که به‌عنوان دهه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نام‌گذاری شده است، ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی، نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه و نمایندگان شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با حضور تعدادی از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در سالن شهید چمران برگزار شد.

 
 احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت اسلامی
 مهدی سالاری، معاون آموزش و پژوهش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در این جلسه، اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت اسلامی را احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد تا نخبگان به‌عنوان واسطه بین حاکمیت، مردم و دین در این حوزه ورودی جدی‌تری داشته باشند و در کنار سایر فرایض الهی این واجب الهی نیز به‌درستی انجام شود.
وی افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از جمله فرایض دینی است که با ایجاد نوعی احساس مسئولیت در میان افراد جامعه، باعث نوعی خودکنترلی و نظارت همگانی در جامعه می‌شود.
به گفته معاون آموزش و پژوهش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، اگر شناخت درستی نسبت به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه وجود نداشته باشد، چالش‌ها و آسیب‌هایی را در جامعه ایجاد خواهد کرد، ازاین‌رو ترویج و آموزش صحیح این فریضه در جامعه امری ضروری است.
وی با اشاره به اهتمام افراد در سایر کشورهای حتی غیرمسلمان به موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای غیراسلامی، این مهم با عناوینی همچون مسئولیت‌پذیری اجتماعی ظهور و بروز دارد.
در ادامه این نشست هم‌اندیشی نمایندگان دستگاه‌های مختلف به بیان اقدامات و روش‌های گسترش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در حوزه‌های مختلف با رویکردهای متنوع پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی