پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۴-۲۱

نغمه ماتم زائران عرب و اردوزبان حرم مطهر رضوی در عزای حسینی

 معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: هم زمان با ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم عزاداری و سوگواری ویژه زائران غیرایرانی اردو و عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی، برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد با بیان این که حرم مطهر رضوی سالانه میزبان تعداد زیادی از زائران حضرت رضا (ع) از کشورهای عربی و همچنین کشور پاکستان است، اظهار کرد: در ایام محرم و صفر ویژه‌برنامه‌های عزاداری برای این گروه از زائران در نظر گرفته شده است. 
وی تصریح کرد: این ویژه‌برنامه‌ها باهدف ایجاد فضایی معنوی برای عزاداری و سوگواری و ترویج فرهنگ عاشورایی  همه‌روزه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به‌صورت مجزا برای زائران عرب‌زبان در صحن و برای اردوزبان‌ها در رواق غدیر حرم مطهر رضوی، برگزار می‌شود. 
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد افزود: این برنامه‌ها شامل قرائت زیارت وارث، قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، اجرای نمایش‌های آیینی مرتبط با واقعه عاشورا،  برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت معارف و مفاهیم نهضت امام حسین (ع) و ذکر مصیبت، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی در رثای سید و سالار شهیدان است. 
وی خاطرنشان کرد: زائران عرب‌زبان و اردوزبان می‌توانند با شرکت در این مراسم‌ها در کنار بهره‌مندی از فیض زیارت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) از برکات معنوی محافل عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حرم مطهر رضوی نیز، بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی