پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی؛
۱۴۰۳-۰۴-۲۱

بانوان عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی، حماسه عاشورا را نوحه سرایی کردند

در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، بانوان عرب‌زبان از کشورهای مختلف، گردهم آمده و با حضور در حرم مطهر امام رضا( ع) ، حماسه عاشورا را نوحه سرایی و ندای مظلومیت سیدالشهدا(ع) را به گوش جهانیان، رساندند.

به گزارش آستان نیوز، این مراسم معنوی که به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم‌مطهر رضوی ، روز چهارشنبه 20 تیرماه 1403 در رواق دارالرحمه حرم امام رضا(ع) برگزار شد، شاهد حضور بیش از 150 بانوی زائر از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، بحرین، عربستان، کویت، عمان و یمن بود.
زنان عرب‌زبان در این مراسم با پوشیدن لباس‌های سنتی و عزاداری به زبان عربی، ضمن مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی، اشک ماتم ریختند و با ندای "یا حسین(ع) " و "یا زینب(س)" عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند.
مداحان اهل بیت(ع) در این مراسم، با ذکر مصائب و حماسه‌های کربلا، حاضرین را به سوگ و ماتم امام حسین(ع) و یاران باوفایش دعوت و فضایل و مقام والای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تبیین کردند.
این مراسم معنوی جلوه‌ای از وحدت و همدلی مسلمانان جهان در عزای سیدالشهدا(ع) را به نمایش گذاشت و بانوان عرب‌زبان با حضور پرشور خود در حرم ثامن الحجج(ع)، بار دیگر با آرمان‌های والای نهضت عاشورا تجدید بیعت کردند.
حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام ماه محرم، میزبان زائران و مجاوران بسیاری از سراسر جهان است که با حضور در این بارگاه ملکوتی، به سوگ و ماتم خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌نشینند و با توسل به امام رضا(ع)، از خداوند متعال التماس عاقبت به خیری و شفاعت در روز جزا را دارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی