پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۴-۲۱

امام حسین(ع) با تحمل سختی‌ها و مصائب روز عاشورا به اوج مقام رضا رسیدند

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امام حسین(ع) مصداق بارز مبارزه با نفس بودند و در اوج قله رضایتمندی به مشیت الهی قرار داشتند.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی حسنی در مراسم عزاداری "صفه" که با حضور جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی در محل رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مقام والای امام حسین(ع) ابراز کرد: "عبد" یکی از بالاترین مقامات انسانی است، کسی که عبد واقعی باشد بنده تسلیم محض اراده الهی است و هیچ اراده‌ای جز اراده خداوند برای خود نمی‌خواهد.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با تحمل سختی‌ها و مصائبی که در روز عاشورا بر آن حضرت وارد شد، به اوج مقام رضا رسیدند و هنگامی که در میدان نبرد و در اوج سختی‌ها و در گودال قتلگاه با گفتن "الهي رِضاً بِقَضائِكَ و تَسْليماً لِامْرِك..." اوج "عبد" بودند و تسلیم بودن خود در برابر مشیت الهی را نشان دادند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه نخست سوره مبارکه اسراء، "سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى..."گفت:   دلیل شایستگی پیامبر اکرم(ص) برای رفتن به معراج، "عبد" بودن ایشان عنوان شده است.
وی اظهار کرد: امام حسین(ع) نیز مانند پیامبر(ع) عبد و بنده خدا بود و ما نیز می‌توانیم با الگوگیری از سیره امام حسین(ع)، در مسیر بندگی و عبودیت خداوند متعال گام برداریم و به مقام رضا و تسلیم کامل در برابر مشیت الهی دست پیدا کنیم.
گفتنی است؛ مراسم صفه، آیین باشکوه قرائت قرآن کریم در حرم مطهر امام رضا (ع) است که قدمتی دیرینه دارد و به گفته برخی مورخان، از همان زمان شهادت حضرت رضا (ع) آغاز شده است. 
 این مراسم هر روز صبح بعد از طلوع آفتاب و شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء به هنگام تعویض شیفت خادمان بارگاه نورانی رضوی ، در محل رواق دارالسلام برگزار می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی