پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مردم از نقاط مختلف ایران برای عرض تسلیت به مشهدالرضا(ع) می آیند
۱۴۰۳-۰۴-۲۲

انعکاس غم عاشورا در حرم ثامن الحجج(ع)

با فرا رسیدن ماه محرم، غم و اندوه شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، بر قلب مسلمانان جهان سایه افکنده است.

به گزارش آستان نیوز، حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان نگینِ تابناکِ شهر مشهد، حال و هوایی غم‌بار به خود گرفته و با نصب نمادها و پرچم های ویژه، میزبان زائران سوگوار و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت است.
خادمان حرم‌مطهر رضوی با ظرافت و ارادت مثال‌زدنی، حرم مطهر را به رنگ سرخ عاشورا درآورده‌اند.
 نورهای قرمزِ متصاعد از چراغ‌ها، در شبستان‌ها،آب نماها، ایوان‌ها، مسیرهای رفت و آمد، ستون‌های برق، آبخوری‌ها و حتی فضای سبز حرم تابیده و جلوه‌ای حزن‌انگیز و معنوی به این بارگاه ملکوتی بخشیده است، گویی اشکِ ملائکه نیز در ماتم شهادتِ سرورِ آزادگان، از این انوارِ سرخ جاری شده است.
این نورپردازیِ خاص، شکوه و عظمتِ حماسه‌ی عاشورا را به یاد زائران می‌آورد و دل‌ها را به سوی دریایِ بیکرانِ عشق و ایثار رهنمون می‌کند.
 گویی هر زائر با عبور از این گذرگاه‌های نورانی، با آرمان‌های والایِ امام حسین (ع) تجدید میثاق می‌کند و ندای مظلومیتِ آن حضرت در گوشِ جان طنین‌انداز می‌شود.
حرم مطهر امام رضا (ع) در این ایام، مملو از زائرانی است که با چشمانی اشکبار و قلب‌هایی مالامال از غم، به عزاداری و سوگواری می‌پردازند. نوایِ جانسوزِ مداحان و مرثیه‌خوانان در فضای حرم طنین‌انداز شده و زمزمه‌ی دعا و مناجات زائران، با انوارِ سرخِ حرم درآمیخته و منظره‌ای بدیع و روح‌نواز خلق کرده است.
بار دیگر، عطرِ عاشورا در حرمِ ثامن‌الحجج(ع) پراکنده شده و زائران را به ضیافتِ اشک و غم و راز و نیاز با معبودِ هستی دعوت می‌کند. 
حرم مطهر امام رضا (ع) در ایام محرم، به مثابه‌ قطعه‌ای از کربلا، میزبان عاشقان و دلباختگانِ اباعبدالله الحسین (ع) است.
 در این مکانِ مقدس، اشک و ناله زائران با انوارِ سرخِ عاشورا در هم آمیخته و شور و شعورِ حسینی را به اوج خود می‌رساند، گویی زائران، با حضور در این بارگاه ملکوتی، خود را در کربلا و در کنارِ یارانِ باوفایِ امام حسین (ع) می‌بینند و با آرمان‌های والایِ آن حضرت تجدید میثاق می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی