پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت‌الله کازرونی:
۱۴۰۳-۰۴-۲۲

فرهنگ عاشورا بهترین سرمایه برای تربیت نسل جوان است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: تمسک به فرهنگ و آموزه‌های اخلاقی عاشورا، بهترین سرمایه برای تربیت نسل جوان و نوجوان است.

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله محسن کازرونی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی و مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: پیروی از ائمه اطهار(ع) ، انسان را از گمراهی و ضلالت نجات می‌دهد و به ساحل سعادت هدایت می‌کند.
آیت‌الله کازرونی بیان کرد: در دریای مواج و خروشان زندگی که هر لحظه بیم طوفان در آن وجود دارد، تقوا مانند بدنه کشتی است که از انسان در برابر امواج گناه و معصیت محافظت می‌کند و ایمان نیز مانند بادبان کشتی است که انسان را به ساحل سعادت می‌رساند.
وی اظهار کرد: توکل مانند ناخدای کشتی است که وظیفه هدایت را بر عهده دارد و علم و دانش نیز همچون چراغی فروزان راهنمای کشتی است و مسیر درست را نشان می‌دهد و صبر همانند لنگر کشتی است که در مواقع طوفان و سختی به انسان ثبات و آرامش می‌دهد.
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: اگر انسان کشتی زندگی خود را به این تجهیزات مجهز کند، به یقین به سعادت و رستگاری دست پیدا خواهد کرد.
 

حسین بن علی(ع) کشتی نجات امت اسلامی

وی با بیان این که در روایات اسلامی  حسین ‌بن علی(ع) به عنوان  "سفینه النجاه" معرفی شده است، ابراز کرد: کسانی که سوار بر این کشتی شوند اهل نجات خواهند بود، بنابراین آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با فرهنگ عاشورا بهترین سرمایه برای هدایت نسل جوان است، جاذبه حسین بن علی(ع) مرز ایمان و کفر ندارد و همه آزادگان عالم به آن حضرت علاقه‌مند هستند. 
ما باید هم عمل نیک داشته باشیم و هم سوار بر کشتی نجات حسین بن علی(ع) شویم.
 اگر می‌بینیم که فردی به دستورات دینی مقید نیست باید او را با فرهنگ عاشورا و شخصیت سیدالشهدا(ع) آشنا کنیم تا در مغناطیس جاذبه حسینی قرار بگیرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد
حجت الاسلام و المسلمین مروی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و…

تلویزیون اینترنتی